انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

اختصاص حدود 2 میلیارد تومان برای مرمت خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از اختصاص حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد خبر داد و گفت: این خانه موزه با تعیین و معرفی بهره بردار افتتاح می شود.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی؛علیرضا جعفری  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به اتمام فعالیت های عمرانی مجموعه خانه سیمین و جلال اظهار کرد: عناصر اصلی محتوایی این پروژه نیز به اجرا درآمده و آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه سیاست بهره برداری توسط بهره بردار هنوز به مجموعه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ابلاغ نشده، گفت: منتظر هستیم که معاونت اجتماعی شهرداری تهران، نسبت به سیاست های بهره برداری و موضوع های اجرایی در این مجموعه، ابلاغیه صادر کند.
جعفری با بیان اینکه پیشنهادهای مختلفی برای محتوای خانه سیمین و جلال ارائه شده، افزود: پس از ابلاغ سیاست بهره بردار و معرفی آن، ضمن ایجاد تغییراتی در برنامه های محتوایی خانه سیمین و جلال، اقدامات نهایی و پایانی این مجموعه انجام خواهد شد تا ما بتوانیم این مجموعه را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره اعتبار اختصاص داده شده به مرمت و بازسازی خانه سیمین و جلال گفت: با توجه به اینکه این بنا ثبت ملی شده و میراث فرهنگی محسوب می شود، فرسودگی بسیاری داشت که ما در مرمت و بازسازی این بنا موظف به رعایت اصول و ضوابط مرمت بودیم و استانداردهایی که در حوزه میراث فرهنگی باید رعایت می شد، مورد تاکید ما بود.
وی افزود: در مرمت خانه سیمین و جلال، کیفیت و رعایت تمام اصول فنی، ضوابط مهندسی و مرمتی در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته تا این بنا طول عمر بالای 150سال آینده را داشته باشد.
جعفری، شکایت حقوقی وراث جلال آل احمد به دلیل اختلافات خانوادگی و موضوع های فنی، تهیه مصالح خاص را از جمله علل تاخیر خانه سیمین و جلال و عنوان کرد و گفت: مرمت این خانه نیازمند مصالح خاص بود که این موزائیک ها دیگر در بازار وجود نداشت و براین اساس کارگاه تولیدی موزائیک ها را اجرا کردیم تا بتوانیم موزائیک را با مشخصات قدیم تولید کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران افزود: مشکلات و محدودیت های منابع مالی این شرکت از دیگر علل تاخیر مرمت خانه سیمین و جلال بود که ما هیچ وقت سرعت را فدای کیفیت نکردیم.
به گزارش تابناک فرهنگی، منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت 420 متر مربع، با زیربنای حدود 250 مترمربع، شامل 2 طبقه در منطقه یک شهرداری تهران، خیابان دزاشیب، بن بست ارض قرار دارد، این خانه سال 1393 توسط شهرداری تهران خریداری شد و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حال مرمت و بازسازی است.
این خانه سال 83 با شماره 11466 در فهرست میراث ملی ثبت شده است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: