انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶
لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر، تمامی آثار و اقلام موسیقایی‌ خود که حاصل 62 سال فعالیت او در این عرصه است را به موزه موسیقی اهدا می کند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛چکناواریان توضیح داد: 90 جلد پارتیتور (کتاب نت موسیقی) که بیش از 9 هزار و 700 صفحه و حاصل 62 سال کار است را به موزه موسیقی اهدا می کنم.
وی افزود: تاکنون بیش از 80 اثر شامل 6 اپرا 5 سمفونی یک اوراتوریو یک رکوئیم در زمینه موسیقی کر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم، ساخته ‌است.
مراسم اهدای آثار این استاد موسیقی، با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت 15 روز سه شنبه نهم آبان ماه در محل موزه موسیقی برگزار می شود.
لوریس چکناواریان طی سال های اخیر علاوه بر تولید چندین اثر موسیقایی در حوزه موسیقی ایرانی و کلاسیک به عنوان رهبر مهمان ارکسترهای مختلف ایران و جهان حضور داشته است.
چکناواریان زاده 21 مهر 1316 در بروجرد، آهنگساز، رهبر ارکستر و نقاش ایرانی است. او یکی از چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی ایرانی در جهان است.
چکناواریان بسیاری از ارکسترهای مهم جهان را رهبری کرده ‌است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: