انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
فیلم سینمایی امکان مینا در هشتمین جشنواره فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در جمع نامزدهای دریافت جایزه قرار گرفت.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، دو فیلم «امکان مینا» و « سیانور» به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو حضور دارند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو از 1 تا 5 آبان امسال در کشور لهستان برگزار می‌شود.
داستان فیلم که در دهه 60 و دوران انقلاب اتفاق می افتد، ماجرای زن و شوهری را در روزهای موشک باران تهران روایت می کند. شوهر به نام مهران با بازی میلاد کی مرام خبرنگار یک روزنامه و به کارش متعهد است. زن به نام مینا با بازی مینا ساداتی جاسوس سازمان مجاهدین خلق است که خبرها و اطلاعات محرمانه شوهرش را به سازمان مجاهدین میرساند.
موضوع و اساس قصه «امکان مینا» که قصه‌ای عاشقانه است به درستی از کار درآمده است. فیلمساز از یک سو زندگی مشترکی را روایت می‌کند که در دهه 60 شکل می‌گیرد اما از وقایع جامعه و اتفاقاتی که در این دهه رخ داده غافل نشده است. مسائل آن روز به درستی روایت می‌شود جامعه درگیر دفاع است و این مساله بدون شعارزدگی با ارائه تصاویر کوتاه و موجز از پدافند هوایی و موشک‌باران و صحبت‌های مردم درون تاکسی به این موضوع بسنده می‌کند و از موضوع اصلی خود که حرکت هدفمند گروه‌های تروریستی است غافل نمی‌شود و فعالیت این گروه‌ها و مراقبت ماموران امنیتی را به درستی روایت می‌کند.
فیلمساز اتفاقات آن دوره را به درستی به تصویر می‌کشد و در عین حال به وجه انسانی و عاشقانه اثر هم توجه درست دارد، زیرا هسته اصلی قصه عاشقانه این زن و مرد جوان است. فیلم به خوبی روایت این عشق و دلدادگی، شک و خیانت را به مخاطب ارائه می دهد.
میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی و سیامک صفری از بازیگران فیلم امکان مینا هستند.
از عوامل دیگر این فیلم می توان به نویسنده: فرهاد توحیدی، تهیه کننده: منوچهر محمدی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، طراح صحنه و لباس: بهزاد کزازی، طراح چهره پردازی: سعید ملکان و مدیر تولید: مجید کریمی اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: