انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه سرانه آموزشی هر دانش آموز ایرانی پنج متر و 16 سانتیمتر است، گفت: این رقم برای دانش آموزان تهرانی چهار متر و 32 سانتیمتر است که این میزان حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری است.
به گزارش تابناک فرهنگی ، محمد تقی نظرپور روز دوشنبه در نشست خبری افزود: متوسط استاندارد قابل قبول سرانه آموزشی 8 متر و 39 سانتیمتر است که اکنون حدود سه متر مربع با حد استاندارد در کشور فاصله داریم.
وی با بیان اینکه 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول هستند، اظهار داشت: اکنون حدود 40 میلیون متر مربع فضای آموزشی برای دانش آموزان کمبود داریم.
نظرپور با بیان اینکه استان یزد ایده آل ترین سرانه تحصیلی را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: یزد توانسته فضای مناسب برای دانش آموزان خود ایجاد کند و قبولی دانش آموزان این استان در دانشگاه ها در کشور زبانزد است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، با بیان اینکه استان البرز با سه متر و 38 سانتیمتر آخرین استان در سرانه آموزشی است، گفت: استان تهران به لحاظ سرانه آموزشی بیست و هشتمین استان محسوب می شود.
نظرپور با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی جدید 200 کلاس به سرانه آموزشی هشت استان اضافه شد، گفت: دو استان خراسان رضوی و تهران توانستند در سال جاری به ترتیب 592 و 483 کلاس درس به فضای آموزشی خود بیفزاید.
رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه فضای تحویلی در مهر ماه امسال 67 درصد در مقطع ابتدایی (794 کلاس) بوده است، ادامه داد: در مهر ماه جاری یکهزار و 178 پروژه با مساحت 718 هزار و 591 متر مربع شامل 5 هزار و 380 کلاس درس آغاز شده که در مدت یک تا سه سال به انجام خواهد رسید.
وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه میزان سرانه به ازای هر دانش آموز را به 6 متر مربع خواهیم رساند، به میزان استاندار سازی سامانه گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد و گفت: تا سال 90، 281 هزار کلاس درس و از سال 90 تا مهر 96 نیز 161 هزار کلاس درس استاندارد سازی شده است.
برچسب ها: نوسازی مدارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: