انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
مدیر کل هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: صحبت های ترامپ و استفاده از واژه مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی خلیج فارس باعث ایجاد انسجام جدی تر بین هنرمندان شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛سید مسعود شجاعی طباطبایی گفت: ترامپ فردی بی سواد به مسایل تاریخی است و بیشتر شبیه یک دلال و حقه باز صحبت می کنند.
وی ادامه داد: او برای اینکه بتوانند کشورهای حاشیه خلیج فارس را با خود همراه کند که البته بیشتر به دنبال مطالبه پول از آنهاست از آن نام جعلی به جای خلیج فارس استفاده کرد.
این هنرمند کاریکاتوریست افزود: این خطای ترامپ باعث شد هنرمندان ایران فارغ از هر جناح و مبانی سیاسی علاقه مندی خود به مشارکت در کارهایی که نفرت از ایده های ترامپی را نشان می دهند به نمایش بگذارند.
شجاعی طباطبایی بیان داشت: او به سنگ قبرهای که به اصطلاح خلیج فارس اشاره دارند علاقه ای ندارد خب برای ما هم مشکلی نیست اگر روی سنگ قبر ترامپ عرب گلف بنویسند.
رئیس جمهورتندرو آمریکا شب گذشته (جمعه) در رونمایی از سیاست جدید خود در قبال جمهوری اسلامی ایران، از واژه مجعول خلیج عربی به جای عنوان تاریخی و رسمی «خلیج فارس» استفاده کرد.
اقدام دونالد ترامپ با واکنش اقشار مختلف به ویژه هنرمندان مواجه شد و بسیاری از آنها با درج پیام های مختلف در صفحه های اجتماعی، بر نام بلند و همیشگی خلیج فارس تاکید کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: