انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
دبیر همایش «زعیم ذوفنون و رونمایی از اثر فاخر منظومه آیت‌الله خامنه‌ای» جزئیات این همایش را تشریح کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، مهدی عباس‌زاده در نشست رسانه‌ای همایش «زعیم ذوفنون و رونمایی از اثر فاخر منظومه آیت‌الله خامنه‌ای» که بعد از ظهر امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به جامعیت افکار و اندیشه‌های مقام معظم رهبری تصمیم بر این شد تا در همایشی علاوه بر رونمایی از این کتاب منظومه های فکری ایشان نیز مورد توجه و سخنرانی قرارگیرد.
وی در معرفی جهات مختلف فکری مقام معظم رهبری، توضیح داد: در تفکرات ایشان منطق فهم اسلامی، خداشناسی توحیدی، جامعه شناسی، جهان شناسی، اسلام شناسی، نظام معنویت اسلامی، مباحث مدیریت در اسلام، سیاست، پیشرفت و تمدن اسلامی، ازادی اسلامی و عدالت اسلامی، حقوق، دفاع و امنیت مورد توجه و بررسی در فصل های مختلف کتاب است.
به گفته دبیر همایش مزبور این مراسم دو هدف عمده شناخت شخصیت رهبر معظم انقلاب به لحاظ فکری همچنین معرفی کتاب برگزار خواهد شد.
عباس زاده ادامه داد: همچنین این همایش در 6 محور نظریه دیپلماسی با سخنرانی علی اکبر ولایتی، نظام و نظریه فرهنگی و ادبی با سخنرانی غلامعلی حدادعادل، جامعیت فکری و ابداعات نظری با سخنرانی علی اکبر رشاد، نظام و نظریه اقتصادی با سخنرانی فرهاد رهبر، نظام و نظریه دفاعی با سخنرانی علی اکبر احمدیان و طرح منظومه فکری رهبر معظم انقلاب با سخنرانی عبدالحسن خسروپناه بررسی خواهد شد.
وی در معرفی نهاد های که در برگزاری این همایش مشارکت داشته اند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری، مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران و فرهنگسرای گلستان در این کار مشارکت دارند.
دبیرهمایش «زعیم ذوفنون و رونمایی از اثر فاخر منظومه آیت‌الله خامنه‌ای» افزود: فرآیند تدوین این کتاب از مصادیق درست کار گروهی است چرا که عبدالحسین خسروپناه به همراه 25 محقق در تنظیم ان کتاب مشارکت داشته اند.
عباس زاده با اشاره به اینکه در ابتدای همایش از کتاب «منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» رونمایی خواهد شد، گفت: این کتاب در دو جلدی و حدود هزار و 500 صفحه تدون شده است.
وی گفت: این کتاب در صدد پاسخ گویی به 2 پرسش اساسی؛ نظام فکری مطلوب در عرصه بینش، کنش و ارزش چیست و اصول راهبرد رسیدن به این نظام چگونه است، است.
در ادامه این نشست رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه چاپ دوم کتاب «منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» توسط دانشگاه آزاد در حال انجام است و برای همایش آماده خواهد شد، گفت: این کتاب در واقع یک دایر‌ه‌المعارف از منظومه فکری رهبر معظم انقلاب است که به روش اجتهادی جمع آوری شده است.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد تا کنون کتاب جامع و کاملی در معرفی اندیشه های رهبر معظم انقلاب منتشر نشده است و این کتاب می تواند به نوعی این خلع را پُر کند.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همایش «زعیم ذوفنون و رونمایی از اثر فاخر منظومه آیت‌الله خامنه‌ای» روز دوشنبه 24 مهر ماه از ساعت 15 تا 17:30 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.
نصیری گفت: در ابتدای مراسم و پیش از آغاز سخنرانی ها از کتاب به شکل متفاوتی رونمایی خواهد شد و در ادامه سخنرامی مهمانان را خواهیم داشت.
وی افزود: از سیدضیا هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم و برخی از اساتید دانشگاه و طلاب حوزه علمیه نیز دعوت شده است تا در مراسم حضور داشته باشند.
نصیری همچنین از اهدای این کتاب به برخی از مراجع تقلید خبر داد و گفت: قراراست روز چهارشنبه فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در دیدار با برخی از مراجع تقلید از جمله حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، اعرافی و جوادی آملی این کتاب را تقدیم کنند.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه مقدار رویکرد دانشگاه آزاد در مدیریت جدید برای انتشار این کتاب تاثیر داشته است؟ گفت: ما به دلیل خلاء های فرهنگی که در کشور وجود دارد قصد داریم در حوزه فرهنگ جدی تر ورود کنیم و به زودی طرح جامع فرهنگی دانشگاه ازاد منتشر خواهد شد و قصد داریم با پژوهشگاه های مختلف نیز در این زمینه همکاری کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: