انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت نام دوره های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از فردا، 11مهرماه خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی، امیر رضا شاهانی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: داوطلبان می توانند از فردا، 11مهرماه تا ساعت 24 روز جمعه، 14 مهرماه نسبت به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اقدام کنند و این زمان ثبت نام تمدید نمی شود.
وی با بیان اینکه اطلاعیه ثبت این تکمیل ظرفیت نیز روی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد قرار می گیرد، ظرفیت پذیرش تکمیل ظرفیت دوره دکتری را 2200 نفر و در 20 رشته محل بیان کرد.
شاهانی افزود: طی جلسه ای که با شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم داشتیم، رشته های دکتری که مجوز دارند، فرآیند تکمیل ظرفیت را خواهند داشت.
وی تصریح کرد: در تکمیل ظرفیت دوره دکتری 20 رشته محل وجود دارد و داوطلبانی که در دوره اول آزمون دکتری در مصاحبه شرکت کرده باشند مجاز به انتخاب رشته هستند.
به گفته شاهانی، همچنین داوطلبان در هر استانی که مصاحبه شده باشند می توانند انتخاب رشته کنند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دوره دکتری امسال دانشگاه آزاد به یک چهارم ظرفیت اعلامی در سال 95 کاهش یافته است، تصریح کرد: شیوه نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به همه واحدهای آموزشی ابلاغ شده و جهت گیری اصلی آن ارتقای کیفیت است.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: براساس ضوابط تعیین شده در این شیوه نامه، استاد راهنما برای برعهده گرفتن هدایت رساله دکتری، باید دارای شرایطی باشد.
به گفته شاهانی، استادیار برای هدایت رساله دکتری باید 3 سال سابقه تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی داشته باشد، دو پایان نامه کارشناسی ارشد را انجام داده باشد و دو مقاله مرتبط علمی را در مجلات علمی و پژوهشی به چاپ رسانده باشد.
وی تصریح کرد: برای دانشجویان دوره دکتری نیز مرحله آموزشی و گذراندن دروس جبرانی در نظر گرفته شده است.
شاهانی با بیان اینکه در دوره دکتری، دانشجو باید در دوره آموزشی 15 واحد درسی را بگذارند اظهار کرد: گذراندن این درسها با تایید گروه تخصصی شورای مربوطه خواهد بود.
وی تصریح کرد: افرادی که در دوره های دکتری و کارشناسی ارشد قبول شده اند نیز می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده و اگر شهریه ای نیز پرداخت کرده اند به آنها بازگردانده می شود.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار کرد: پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز قابل توجه است و داوطلبان می توانند 100 رشته محل انتخاب کنند.
وی با اشاره به اینکه رشته های کارشناسی ارشد کاهش یافته است، گفت: این فرآیند که هر داوطلبی زودتر در انتخاب رشته محل ها ثبت نام کند درصد قبولی وی بالاتر است اصلاح می شود و سوابق تحصیلی، مبنای پذیرش نهایی در مرحله تکمیل ظرفیت خواهد بود.
شاهانی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دوره جدید مدیریتی ارتقای کیفیت را مبنای اصلی قرار داده است گفت: هفته آینده نیز تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی در رشته محل های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، هوشبری، دامپزشکی و تغذیه اعلام می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: