انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در راستای توسعه همکاری های فرهنگی با بانکوک، 200 جلد کتاب نفیس به کتابخانه ملی تایلند اهدا کرد.
به گزارش سرویس ادبیات تابناک فرهنگی ، این کتاب ها توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک اهدا شد و در آیینی با حضور 'محسن محمدی' سفیر کشورمان در تایلند، 'محمدرضا زینلی' رایزن فرهنگی ایران، معاون بخش هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ تایلند و بخش مدیریتی کتابخانه ملی این کشور جنوب شرق آسیا به این کتابخانه تحویل شد.
'کاچون' معاون بخش هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ تایلند در این آیین از اهدای این کتاب های نفیس توسط جمهوری اسلامی ایران به کتابخانه ملی کشورش تقدیر کرد.
وی این مراسم را شروع خوبی برای همکاری های فرهنگی – هنری آینده بین دو کشور دانست و گفت که شهروندان تایلندی از این کتب برای ارتقای سطح علمی و اطلاعاتی خود بهره خواهند برد و با ایران هر چه بیشتر آشنا می شوند.
این مقام وزارت فرهنگ تایلند همچنین آمادگی کتابخانه ملی کشورش و نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ تایلند را برای همکاری هر چه بیشتر و نزدیک تر دو جانبه با ایران اعلام کرد.
'محسن محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند نیز در این آیین با اشاره به تاریخچه روابط فرهنگی – سیاسی دو کشور، از اعلام آمادگی وزارت فرهنگ تایلند و نهادهای زیر مجموعه برای همکاری با کشورمان استقبال کرد.
وی گفت که سفارت ایران در تایلند و نهادهای وابسته نیز آمادگی کامل دارند با نهادهای این کشور جنوب شرق اسیا برای توسعه روابط به صورت همه جانبه همکاری کنند.
کتابخانه ملی تایلند جایگاه ویژه را به نام ایران در بخش بین المللی کتابخانه به آثار و کتب نفیس اهدایی ایران اختصاص داده است.
مقرر شد با اهدا و ارسال کتاب های جدید از سوی ایران در سال های آینده این جایگاه به بخش ایران گسترش و توسعه یابد .
هیات ایرانی در ادامه از بخش های مختلف کتابخانه ملی تایلند از جمله بخش پایان نامه ها و کتب خطی و آثار قدیمی دیدن کرد و 2 نسخه از کتاب های بسیار قدیمی در مورد ایران که به زبان های تایلندی ترجمه شده بودند، مورد بازدید قرار گرفت.
کتابخانه ملی تایلند از سال 2002 تا سال 2012 با کتابخانه های داخل ایران و کتابخانه ملی تبادل اطلاعات و کتب داشته است، اما بعد از سال 2012 این رابطه قطع شده بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: