انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛آمار بازدید علاقمندان از موزه سینمای ایران تا پایان مرداد سال 1396 مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته، رشد 32 درصدی دارد.

 آمار حضور علاقمندان در موزه سینما با سه شاخص بازدید از تالارهای موزه، تماشای فیلم‌های روز سینما در دو سالن سینما فردوس و توگراف و مراجعه کنندگان به فضای باز موزه سینما تا پایان مرداد سال 1396 مورد بررسی قرار گرفته که این آمار نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته رشد 32 درصدی دارد.  

بنابر آمار به دست آمده که عمدتا بر تعداد بلیت فروخته شده تالارهای موزه و سالنهای سینما مبتنی است، میزان حضور مخاطب رشد 30 تا 32 درصدی داشته است.  
بنابراین گزارش میزان حضور علاقمندان به بازدید از مجموع تالارهای موزه سینما تا پایان مرداد سال جاری 21 هزار و 718 نفر بوده است، این درحالی است که این تعداد در 6 ماه نخست سال گذشته، 16 هزار و 489 نفر بوده است.

همچنین آمار حضور و تماشای فیلم‌های روز توسط مخاطبان سینمای ایران در دو سالن سینما فردوس و سینماتوگراف از آغاز امسال تا پایان مردادماه 126 هزار و 720 نفر بوده است در حالی که تعداد مخاطبان در نیمه اول سال گذشته 97 هزار نفر بوده است.

یکی از شاخصهای مورد ارزیابی برای حضور علاقمندان به موزه سینما، استفاده از فضای محیطی موزه توسط علاقمندان است که این آمار در نیمه اول سال 1395 رقمی معادل 50 هزارنفر بوده است. این در حالی است که همین حضور تا پایان مرداد سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفته که آمار 66 هزار نفری نشان رشد 32 درصدی است.

در بررسی آمار به دست آمده از میزان حضور مخاطب در سال جاری در موزه سینما و استفاده از بخشهای مختلف، علاوه بر در نظر گرفتن مخاطب عام سینما در روزهای پر بازدید مانند ایام نوروز و تعطیلات رسمی، برگزاری برنامههای فرهنگی متعدد توسط در موزه سینما با مشارکت گروه سینمایی هنر و تجربه، موسسه رسانه های تصویری و سایر مراکز زیر مجموعه سازمان سینمایی نیز در این آمارگیری لحاظ شده است./ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: