انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی :

افزایش باورهای درونی به خدا مانع افراط گرایی است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: جامعه بشری با تفکر و نهادینه کردن صلح و آرامش در زندگی، نیازمند افزایش باورهای درونی نسبت به خداست تا از افراط گرایی و خشونت به دور باشد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان روز یکشنبه در پنجمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها و شورای اسقفان سوئیس در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با خوشامد گویی و ابراز خرسندی از حضور این مهمانان در ایران افزود: امروز ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا ادیان با این همه آموزش، سخنرانی ها و همایش ها هنوز نتوانسته اند به صلح پایدار برسند.
به گفته وی با توجه به بروز و ظهور تکنولوژی های نوین و سرعت انتقال مفاهیم و با وجود تلاشهای صورت گرفته برای نهادینه کردن صلح جهانی همچنان شاهد خشونت و افراط گرایی در جهان هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که چرا همواره شاهد خشونت در بیرون و خارج کشور هستیم و چرا کارهای ما نتیجه نداده است و در مقابل چه کارهایی نکرده ایم که امروز اینگونه شاهد خشونت و افراط گرایی در خارج هستیم.
 پنجمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای اسقفان سوئیس با عنوان «‌زمینه‌های افراط ‌گرایی و رادیکالیسم در جوامع اسلامی و جوامع مسیحی ـ چالش‌ها و راهکارها»، صبح امروز، پنجم شهریورماه به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، و با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسقف آلن دی رائمی، عضو کنفرانس اسقفان و اسقف لوزان، ژنو و فرایبورگ و مسئول گفت‌وگو با مسلمانان کنفرانس اسقفان سوئیس، اروین تانر، دبیرکل کنفرانس اسقفان سوئیس، اعضای کنفرانس اسقفان سوئیس و اندیشمندان مسلمان و مسیحی، آغاز شد.
دور چهارم گفت‌وگوی دینی مرکز بین‌الملی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای اسقفان سوئیس با عنوان «‌نقش دین در جامعه‌» در روزهای 27 تا 30 مهرماه 1394 در سوئیس برگزار شده بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: