انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
نمایندگان ملت روز پنجشنبه در نامه های جداگانه ای به رئیس جمهوری از زحمات «رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قدردانی کردند.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛محمد حسین فرهنگی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نامه 208 نماینده مجلس به رئیس جمهوری در تقدیر از صالحی امیری و 222 نماینده در تقدیر از «حسین دهقان» را قرائت کرد.
در نامه تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: ما نمایندگان مجلس از تلاش ها و کوشش های ایشان تقدیر و تشکر می کنیم، شایسته است نظام از خدمات مدیریتی وی محروم نشود و از این مدیر پرتوان، مجرب و پویا در سطوح عالی مدیریتی اجرایی به نحو مطلوب استفاده شود.
همچنین در نامه نمایندگان ملت در تقدیر از خدمات سردار حسین دهقان آمده است: رشد جهشی تولید صنایع دفاعی در تسلیحات و تجهیزات نظامی و به ویژه قدرت موشکی توام با ارتقای نوآوری و فناوری های نوین و نوسازی بخشی از سامانه های دفاعی و صنعتی از اقدامات ارزشمند وزیر دفاع بود که ضمن اثربخشی فراسرزمینی و فرازمانی، باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و افزایش قدرت بازدارندگی گشت.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: به عنوان نمایندگان مجلس از تلاش های ایشان در کمک به اقتدار علمی، دفاعی، ملی و بین المللی قدردانی و تشکر می کنیم.
سید رضا صالحی پس از استعفای علی جنتی در دوم آبان سال 1395 در نامه ‌ای به رئیس مجلس از سوی رئیس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت کسب رای اعتماد معرفی شد. در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در 11 آبان ماه سال 1395 رضا صالحی امیری توانست با 180 رای موافق، 89 رای مخالف و 6 رای ممتنع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
صالحی امیری سیاست‌ مدار و فعال علمی و فرهنگی ایرانی و رئیس سابق سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، 70 روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد. مسئولیت در وزارت اطلاعات، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر مسئولیت های وی در جمهوری اسلامی ایران است.
«حسین دهقان» پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهت کسب رای اعتماد، به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. در پایان جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، نمایندگان مجلس با رای ۹۴٫۷ درصدی خود از دهقان، از تصدی وزارت دفاع توسط وی حمایت کردند.
وی در بهمن سال 94 نشان درجه یک شجاعت دولت جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. معاونت رئیس جمهوری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت ‌های هشتم و نهم، جانشینی وزارت دفاع در دولت‌ های هفتم و هشتم، فرماندهی رده‌ های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و دومین فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مسئولیت های وی بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: