انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
کارشناس مسائل آموزش و پرورش گفت: سید محمد بطحائی وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش، تنگناهای این وزارتخانه را به خوبی می شناسد و نظرها به سمت وی مثبت است.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛غلامرضا دانشی روز دوشنبه اظهار داشت: بطحائی در سمت های مختلفی از جمله معاونت پشتیبانی و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش فعالیت کرده و اگر به وی انتقاد می شود که چرا آن موقع نتوانست کاری انجام دهد باید پاسخ داد که وی شخص تصمیم گیرنده در وزارتخانه نبوده است.
وی با بیان اینکه بطحائی دارای اخلاق حسنه بوده و فردی متعهد، مومن و متخصص است، تصریح کرد: اگر وی اکنون به عنوان وزیر دولت دوازدهم انتخاب شود با تجربیاتی که از گذشته دارد بهتر می تواند برنامه ریزی کرده و امور را اداره کند.
معاون اسبق آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید اولین مساله و دغدغه تمامی مسئولان باشد، تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه پایدار و همه جانبه و توسعه نیروی انسانی هستیم، باید به موضوعاتی همچون امنیت شغلی و ارتقای منزلت اجتماعی معلمان بها دهیم تا اعتماد و رضایت نسبی معلمان جلب شود و در مرحله بعد به رفع دیگر مشکلات این وزارتخانه بپردازیم.
دانشی ادامه داد: هر گونه تغییر بنیادین در نظام آموزشی کشور باید با برنامه ریزی انجام شود به عنوان مثال باید بررسی کرد که آیا محتوای کتاب های درسی متناسب با پیشرفت های علمی دنیا تدوین می شود یا نه و یا این مساله که آیا برای ورود افراد به فضای کسب و کار پس از فراغت از تحصیل همسو با آموزش عالی و جامعه بازار کار، تدابیری اندیشیده شده است؟
وی با بیان اینکه اکنون برنامه ای برای آینده دانش آموزان در آموزش و پرورش و آموزش عالی وجود ندارد، یادآور شد: آموزش و پرورش ابعاد بسیار پیچیده ای دارد و زیربنا و منبع توسعه نیروی انسانی ماهر محسوب می شود به همین دلیل باید تمامی شرایط آن از معلمان و همفکری و مشارکت اولیا تا بودجه کافی فراهم شود.
دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، 17 مردادماه در نامه ای، فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در این فهرست، سید محمد بطحائی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: