انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
سفیر روسیه در ایران از حضور 60 هزار گردشگر ایرانی در روسیه در سال گذشته خبر داد و بر لزوم افزایش روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، لوان جاگاریان در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که امروز(22 مرداد)در اتاق بازرگانی  کرمانشاه برگزار شد،  با اشاره به میزان مبادلات تجاری بین ایران و روسیه گفت: افزایش مراودات بین دو کشور بسیار ضروری است.

وی اظهار کرد: میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته 2.2 میلیارد دلار بود که با توجه به ظرفیت بالای دو کشور ایران و روسیه امکان افزایش این مبادلات وجود دارد.

جاگاریان با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک بین یران و روسیه، افزود: امیدواریم با برگزاری این نشست سطح همکاری ایران و روسیه افزایش یابد.

سفیر روسیه در ایران از برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی روسیه در شهریور امسال هم یاد کرد و ادامه داد: حضور تولید کنندگان و تجار ایرانی درنمایشگاه صنایع غذایی روسیه می‌تواند در افزایش تبادلات بین دو کشور ایران و روسیه موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اقداماتی که انجام شده، در سفر تجار و تولید کنندگان به روسیه مشکلی برای صدور روادید نداریم.

سفیر روسیه در ادامه از کاهش تعرفه واردات خشکبار در روسیه خبر داد و گفت: تقاضا داریم ایران هم تعرفه‌های ترجیحی برای تعامل با روسیه در نظر بگیرد.

جاگاریان بخش قابل توجهی از مبادلات دو کشور را نیز مربوط به صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: سال گذشته 60 هزار گردشگر ایرانی از روسیه بازدید کردند.

وی گفت: زمینه حضور گردشگران ایرانی به خوبی در روسیه فراهم است و سفارت ایران در روسیه هم باید برای جذب گردشگران روسیه به ایران تلاش کند.

وی در پایان از بازدید دو روزه از استان کرمانشاه و صنایع استان هم یاد کرد و افزود: کرمانشاه مزیت‌های خوبی برای توسعه مبادلات تجاری با روسیه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: