انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از طریق سایت سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا پایان روز دوشنبه، 23 مردادماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری سال 96 را توضیح داد و به داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتیجه اولیه آزمون، مجاز به انتخاب رشته شده اند، توصیه کرد دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره 2) آزمون و همچنین اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام رشته محل های جدید و برخی اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته را با دقت کامل مطالعه کنند.
«حسین توکلی» یادآور شد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های گروه های آزمایشی آزمون سراسری در روزهای پایانی هفته گذشته، 11 و 12 مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و علاوه براین، دفترچه کاغذی راهنمای انتخاب رشته نیزدر سراسر کشور توزیع شده است و داوطلبانی که امکان مشاهده دفترچه به صورت اینترنتی برای آنها فراهم نیست می توانند با مراجعه به باجه های روزنامه فروشی محل زندگی خود و با پرداخت مبلغ هزار تومان، این دفترچه ها را تهیه کنند.
وی تاکید کرد: این دفترچه رایگان بوده و مبلغ هزار تومان نیز بابت هزینه توزیع آنها درنظر گرفته شده است بنابراین داوطلبان نباید وجه بیشتری به خاطر تهیه آن بپردازند.
توکلی ادامه داد: علاوه بر این، ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری نیز از سوی سازمان سنجش منتشر و از روز دوشنبه، 16 مردادماه از طریق روزنامه فروشی ها توزیع شده است که مطالب مفیدی درباره نحوه انتخاب رشته، معرفی رشته های دانشگاهی، سهمیه بندی کنکور، رشته های بومی و منطقه ای و دیگر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری ارائه می دهد.

**داوطلبان می توانند حداکثر 150 کدرشته محل انتخاب کنند
مشاورعالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: داوطلبانی که آزمون در یک، دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند، لازم است تمام کدرشته محل های انتخابی خود را حداکثر به تعداد 150 کدرشته محل به ترتیب اولویت علاقه، در یک فرم انتخاب رشته درج کنند.
وی بیان داشت: به عنوان مثال، داوطلبی که هم در آزمون گروه آزمایشی اصلی (یکی از گروه های ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) و هم در دو گروه هنر و زبانهای خارجی شرکت کرده است باید کدرشته محل های انتخابی خود از هر سه گروه را در یک فرم انتخاب رشته قرار دهد.
توکلی درباره داوطلبان رشته محل های بدون آزمون نیز گفت: این داوطلبان نیز می توانند رشته محل های مورد علاقه خود را از میان فهرست رشته محل های بدون آزمون انتخاب، و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.
وی درخصوص داوطلبان کدرشته محلهای دانشگاه آزاد نیز توضیح داد: متقاضیان انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد نیز از امروز تا پنجشنبه، 26 مردادماه فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب 20 رشته محل اقدام کنند.
داوطلبان درصورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند انتخاب رشته می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سئوال خود را مطرح کنند و یا از ساعت 8:30 تا 12:30 صبح و از 13:30 تا 15:30 بعداز ظهر به جز ایام تعطیل با شماره تلفن 42163-021 تماس بگیرند.
نتایج نهایی و فهرست اسامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 96 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، نیمه شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: