انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران در حوزه گردشگری سلامت در چند سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد کرده است در حالی که این رشد در سطح جهانی ۱۲ درصد بوده است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، مراسم آغاز طرح عملیاتی گردشگری پزشکی در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی با حضور نمایندگانی از ۳۷ کشور جهان و فعالان بخش خصوصی در حوزه سلامت شب گذشته در هتل هما تهران برگزار شد.

در این برنامه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تفاهم نامه بین سازمان تامین اجتماعی و کارگزاران خارجی پیرامون این موضوع رونمایی کرد و گفت: مزیت ما در گردشگری ایران وجود گردشگری مذهبی، بوم گردی و طبیعت گردی است که همه آنها در کنار هم می توانند یک هم افزایی ایجاد کنند تا افراد بتوانند همزمان گردشگری مذهبی و سلامت را تجربه کنند. ارزان بودن خدمات گردشگری به علاوه گونه های مختلف گردشگری و تخصص پزشکان در کنار هم ویژگی ها و مزیت های ایران در حوزه گردشگری سلامت است.

وی گفت: گردشگری به صورت عام به معنای ایجاد یک شبکه است. مطالعات نشان می دهد ما باید بین حلقه های مختلف با دانش افزایی این شبکه ها را ایجاد کنیم، از بازاریابی گردشگری تا حمل و نقل، هدایت و راهنمایی و سکونت گردشگران و یا ساختن هتل بیمارستان و یا اختصاص دادن بخشی از بیمارستان به هتلینگ.

وی گفت: باید برای آنهایی که می خواهند با قیمت های ارزان به ایران سفر کنند مکان های ارزان قیمت پیش بینی کنیم. در این باره می توان آنها را با بوم گردی ها ارتباط داد. پس فقط بیمارستان استاندارد کافی نیست؛ حمل و نقل، پرواز، اطلاعت پزشکی، حلقه های متصل به هم در جذب گردشگری سلامت است که  آن را در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: جلسه ای در وزارت بهداشت با هدف ایجاد اشتغال و گردشگری سلامت داشتیم، بناست در برنامه اشتغال بتوانیم با مزیت های کشور بخش قابل توجهی از اشتغال را به این موضوع اختصاص دهیم و باید برای آن برنامه ریزی کنیم. در چند سال گذشته گردشگری سلامت بین ۲۰ تا ۲۵ درصد در ایران رشد داشته است. این رشد در جهان ۱۲ درصد بوده است. البته ما هنوز از کشورهای دیگر فاصله داریم چون آنها از قبل راه هایی را رفته اند.

وی گفت: گردشگران به علت درمان مدرن و یا خاصیت های درمان به ترکیه می روند. ما طبیعت گردی و همه این مزیت ها را با هم در ایران داریم.

وی گفت: مساله ما در گردشگری سلامت فقط عمل جراحی نیست بلکه زیست سلامت در ایران نیز مهم است. سه هزار چشمه آب معدنی مزیت ایران در این حوزه است برنامه دولت حمایت از گردشگری سلامت و ساخت بیمارستان هایی برای توسعه این بخش است. ما با کمک صندوق توسعه ملی، دادن فاینانس و مشارکت متخصصان از جذب سرمایه خارجی استقبال می کنیم و امیداریم سهم قابل توجهی در سطح بین الملل داشته باشیم.

در ادامه این برنامه، نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت:مجموعه هایی که سازمان تامین اجتماعی در اختیار دارد به همراه مجموعه های طبیعی مانند چشمه های آب معدنی می تواند پکیج مناسبی برای کشورهای همجوار در زمینه ورود گردشگر درمانی به ایران باشد. در سازمان تامین اجتماعی امکانات وسیعی در حوزه اقتصادی پزشکی و درمانی وجود دارد که می تواند در حوزه توریسم و درمان از آن استفاده کرد.

در حاشیه این برنامه، تفاهم نامه ای بین سازمان تامین اجتماعی و کارگزاران خارجی در حوزه جذب توریسم درمانی امضا شد. قرار است از این به بعد ۱۷ بیمارستان تامین اجتماعی و ۵ بیمارستان خصوصی در ۱۵ استان کشور با حمایت کارگزاران خارجی ایران در جذب توریست پزشکی فعالیت بیشتری داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: