انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
معاون سفیر استرالیا در تهران گفت که استرالیا علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش گردشگری اردبیل است و هماهنگی لازم را برای بازدید سرمایه گذاران کشورش از این استان انجام خواهد داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی  ، «تیم پترسون» روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: افزایش ورود گردشگران در پسابرجام علاقه مندی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران را افزایش داده و بزودی زمینه های سرمایه گذاری در اردبیل را در دفتر کمیسیون سرمایه گذاری استرالیا مطرح خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه استرالیا از مقاصد پرطرفدار گردشگری در دنیاست گفت: استرالیا دانش فنی بالایی در حوزه گردشگری دارد و بسیاری از هتل ها و تاسیسات گردشگری آن توسط شرکت های چندملیتی اداره می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این نشست به تشریح جاذبه های طبیعی، فرهنگی و فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان پرداخت.
کریم حاجی زاده همچنین به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان تنها اثر ثبت شده جهانی استان در یونسکو اشاره کرد و معماری بقعه الله الله را در جهان منحصر بفرد دانست و افزود: این مجموعه سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران از اقصی نقاط جهان است.
وی اظهار کرد: عشایر شاهسون منطقه دشت مغان که کاملا آداب و رسوم و معیشت کوچ نشینی خود را به صورت سنتی حفظ کرده اند می تواند زمینه مناسبی برای جذب گردشگر باشد.
حاجی زاده همچنین به برپایی نمایشگاه صنایع دستی اردبیل اشاره کرد و گفت: تولیدات صنایع دستی استان از ارزشمندترین هنرهای جهان است.
او از اعلام آماگی این اداره کل برای همکاری با سرمایه گذاران استرالیایی و دفاتر مسافرتی و تورگردانان که تمایل به حضور در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ایجاد هتل های پنج ستاره و حوزه زیرساخت های بخش گردشگری از زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
همچنین موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل از دیگر جاذبه هایی است که گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: