انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
«گلن کمبل» خواننده و ترانه‌سرای نامزد دریافت جایزه اسکار، در سن ۸۱ سالگی درگذشت.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، «گاردین» نوشت: «گلن کمبل» خواننده، ترانه‌سرا و گیتاریست آمریکایی که سال‌های متمادی با بیماری آلزایمر دست‌وپنجه نرم کرد، در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

این خواننده موسیقی کانتری که بیش از شش دهه از عمرش را صرف فعالیت در حوزه موسیقی کرد، بیش از ۴۵ میلیون اثر از خود به یادگار گذاشته است. «کمبل» متولد آرکانزاس بود و شش سال پایانی عمرش را درگیر بیماری آلزایمر بود.

او از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ برنامه «ساعت خوش گلن کمبل» را اجرا می‌کرد. این برنامه کمدی و موسیقایی در ۱۹ قسمت روی آنتن شبکه «سی.بی.اس» رفت.

«کمبل» آخرین آلبوم خود را با عنوان «بدرود» در سال ۲۰۱۲ و پس از تشخیص بیماری آلزایمرش ضبط کرد که در ژوئن امسال منتشر شد.   

«گلن» هفتمین فرزند در خانواده ۱۴ نفری‌اش بود که در سن ۱۴ سالگی مدرسه را رها کرد. او در نوجوانی راهی ویومینگ و سپس لس‌آنجلس شد. در دهه ۱۹۶۰ در یکی از ترانه‌های «الویس پریسلی» هنرنمایی کرد. اولین کار جدی او اوایل سال ۱۹۶۷ با عنوان «وقتی به ابوالهل برسم» به بازار آمد که ترانه آن را «جیم وب» نوشته بود. همکاری این دو تا سال‌ها ادامه داشت.

«کمبل» سال ۲۰۱۵ برای ترانه‌ای که در مستند «گلن کمبل: خودم خواهم بود» خوانده بود، نامزد جایزه اسکار شد. «به روش خودم»، «آواز کریسمس»، «دمیدن در باد»، «فقط خدا می‌دونه»، «تو هیچ‌گاه تنها گام نخواهی برداشت»، «مردم آماده شوید» و «خرس عروسکی» از جمله ترانه‌های این هنرمند آمریکایی هستند.

«دالی پارتون»، «برد پیسلی» و «پیتر فرامپتون» از جمله اهالی عرصه موسیقی هستند که پس از شنیدن خبر درگذشت این موسیقی‌دان کانتری، به او ادای احترام کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: