انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای قزاقستانی خود بر امکان همکاری دو کشور در حوزه سینما تاکید کرد و گفت: سینمای ایران در منطقه مطرح است و هنر هفتم در حوزه بین المللی جوایز بسیاری برای ما به ارمغان اورده است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، سیدرضا صالحی امیری عصر سه شنبه 17 مرداد در دیدار با همتای قزاقستانی خود اظهار داشت: ایرانی‌ها به فیلم علاقه زیادی دارند و جریان سینما در ایران به صورت گفتمان است.
وی افزود: دو کشور می توانند در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر از جمله موسیقی، تئاتر، کتاب، گالری های نقاشی، هنرهای تجسمی نیز همکاری های دوجانبه داشته باشند.
صالحی امیری اظهار داشت: برگزاری هفته های مختلف فرهنگی و تبادل نخبگان در توسعه روابط فرهنگی دو ملت نقش بسزایی دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره اینکه دو کشور در حوزه های نسخ خطی و آموزش و تولید فیلم نیز می‌توانند فعالیت های دوجانبه داشته باشند، افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب، شعر و تبادل نخبگان ادب نیز می توانند در تعامل و همکاری قرار گیرد.


** وزیر فرهنگ قزاقستان: همکاری دو جانبه در عرصه سینما ضروری است
در ادامه وزیر فرهنگ، جهانگردی و ورزش قزاقستان گفت: همکاری در عرصه سینما ضروری است و سینمای ایران در دنیا پیشتاز است.
سلطان اف افزود: کتابخانه ها و آرشیو آن از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در این زمینه دو کشور همکاری های دوجانبه داشته باشند. ترجمه آثار هنرمندان دنیا نیز از اهمیت زیادی در آشنایی ملت ها نسبت به یکدیگر دارند و ما نیز در کشورمان در حال ترجمه آثار دانشمندان و هنرمندان به 6 زبان زنده دنیا هستیم.
وزیر وزیر فرهنگ، جهانگردی و ورزش قزاقستان ادامه داد: سال آینده پنجمین دوره کنگره جهانی دین را برگزار خواهیم کرد.
در این نشست علی مرادخانی معاون امور هنری، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، عباس خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی گزارشی از روند فعالیت های مجموعه خود ارائه دادند.
در پایان وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و قزاقستان به تماشای اپرای عروسکی خیام کاری برجسته از بهروز غریب پور نشستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: