انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه، مد و لباس را به عنوان یک دغدغه در جامعه معرفی کردند و دستاورد آن توجه عمیق به این موضوع نسبت به گذشته است.
به گزارش تابناک فرهنگی ، حمید قبادی شب گذشته(سه شنبه) در آیین تکریم از خبرنگاران ضمن، تبریک فرارسیدن 17 مرداد «روز خبرنگار» افزود: این روز اسباب تذکر و یادآوری زحمات خبرنگاران است، تا پنج سال گذشته در حوزه مد و لباس، مرجع رسانه ای را نمی توانستیم نام ببریم اما اکنون مفتخریم که در این آیین میزبان نمایندگان چندین رسانه هستیم.
وی ادامه داد: برنامه های مختلف خبری و رسانه ای و خبرها و نقدهای که از سوی خبرنگاران و جامعه رسانه ای کشور صورت گرفت، سبب شد مد و لباس به عنوان یک دغدغه در جامعه معرفی شود و دستاورد آن توجه عمیق تر به این موضوع نسبت به گذشته است.
قبادی تصریح کرد: پیش از این صرفا مصرف کننده بودیم و به مسایل و محتویات اقتصادی و فرهنگی کمتر می پرداختیم، اما تلاش شما خبرنگاران باعث شد ابعاد مد و لباس کشور مسیر مشخصی بیابد و امیدواریم این مسیر با تلاش و قدرت تک تک شماها بتواند پیش برود.
دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس خاطر نشان کرد: هر اقدام شما صرفنظر از نقد و تایید و تقویت موضوع، گامی رو به جلو و ارزشمند است که می تواند کمک کننده در رساندن مشکلات این حوزه به گروه های مخاطب و گوش مسوولان و مدیران باشد، خیلی اوقات حرف ها را باید از طریق رسانه به مسوولان گفت.
وی ادامه داد: تثبیت و تعیین برخی وظایف و اهمیت موضوع مد ولباس را باید یادآوری کنیم، بعضی مسوولان جز از پوشیدن لباس، هیچ تفکری از این موضوع ندارند شما اصحاب رسانه تلاش کردید این اهمیت را تبیین کنید و و ظیفه ما است تا از این سرمایه ها صیانت و قدردانی کنیم.
قبادی گفت: کارگروه مد و لباس، رسانه و اقدامات صدا و سیما و برخی شبکه های خارجی را رصد می کند، اکنون روزی 3 تا 5 خبر در حوزه مدو لباس داریم و آنها در بررسی و ارزیابی به نوعی مورد استفاده قرار می دهیم.

** برندهای خارجی مشکلات متعددی به جامعه وارد می کند
وی عملکرد خبرنگاران را در حوزه مد و لباس سرنوشت ساز دانست و افزود: مد و لباس مفاهیمی دارد که شکافتن و پرداختن به آن از وظایف مهم رسانه است، ارتباط موضوع مهم امنیت ملی با مد و لباس نکته ای حائز اهمیت است که کمتر بدان پرداخته شده، وقتی گروهی از برندهای غیر قانونی وارد کشور می شوند و یک بیلبورد تبلیغاتی از این برند را می بینیم، حاکی از قدرت نرم کشور مبدا است.
قبادی ادامه داد: اساسا حضور این برندها مشکلات جدی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به جامعه وارد می کند، تنوع و تکثر این موضوع دیوارهای امنیتی را به حداقل می رساند و حضور فرهنگ کشور ما را کمرنگ تر کرده و می تواند سرمایه های گسترده ما را نابود کند.
دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس خاطر نشان کرد: وظایف رسانه است تا به این موضوع بپردازند. همچنین در حوزه مد و لباس به موضوع استراتژیک بهداشت و روان آن کمتر پرداخته ایم اینکه ما چقدر به کیفیت محصولات که به روح و روان فرد می پردازد دامن زده ایم که به این مسئله نیز رسانه ها باید بپردازند.
وی با بیان اینکه معرفی ظرفیت ها و هنر داخلی وظیفه اصحاب رسانه است، گفت: ظرفیت داخلی روسای 3 اتحادیه کشور معرفی و تبیین اینها به عهده رسانه است. کمتر از 20 هزار عضو در اتحادیه پوشاک داریم، همچنین 4 هزار عضو در اتحادیه سراجان و اتحادیه خیاطان که تولید کننده هستند اما در پرداختن به این سه حوزه ضعف داریم که اصحاب رسانه باید توانمندهای حوزه های مختلف را به هر شکلی به مردم معرفی کنند و با افتخار ساخت ایران را مطرح کردیم که دوام و قوام آن با تلاش و ایجاد باور در بین مردم برای پذیرش آن با کمک شما موثر واقع خواهد شد.
وی با اشاره به حوزه های میان رشته ای مد و لباس گفت: باید حوزه های میان رشته ای مدو لباس را تعریف کنیم و به نحوه ورود به این حوزه ها بپردازیم و نکته برداری کنیم.

** جشنواره مد و رسانه به صورت مستقل برگزار می شود
قبادی با اشاره به برگزاری جشنواره مد و رسانه گفت: در کارگروه ساماندهی مد ولباس، جشنواره مد و رسانه طراحی شده که مستقل از جشنواره فجر برگزار خواهد شد.
وی افزود: به دلیل انبوه فعالیت های جشنواره فجر و به رغم اهمیت آن، موضوع در حال گم شدن بود که تصمیم به برگزاری جشنواره به صورت مستقل گرفته شد که بزودی فراخوان آن منتشر می شود.
در ادامه این مراسم حبیب الله طهماسبی رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه، سید علی ‌اصغر بهبهانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران، محسن
خردمند رئیس اتحادیه سراجان، از قاچاق و نیز ورود بی رویه اجناس خارجی به کشور به عنوان معضل اصلی حوزه و مدل و لباس یاد کردند و خواستار حمایت از تولیدکنندگان و فعالان عرصه مد و لباس شدند.
همچنین برخی نمایندگان رسانه ها در این مراسم به طرح بیان دیدگاه های خود در نحوه پوشش و مد لباس پرداختند.
برچسب ها: مدولباس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: