انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، نقش رسانه ها را ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی دقیق و مستند برای افکار عمومی با رعایت اصل بی طرفی و عدم حمایت از گروه و جناح خاصی دانست.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقش بی بدیل رسانه ها در مواقع بحران اشاره کرد و افزود: در فضای امروز جوامع بشری انتقال اخبار و اطلاع رسانی صحیح جزو وظایف اصلی رسانه ها اعم از رسمی و غیررسمی و رسانه های فضای مجازی است.
وی همچنین با اشاره به بروز و ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی اظهار داشت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرصه جهانی انتقال اطلاعات چه از نوع اخبار موثق و چه از نوع اخبار ناصحیح و غیرموثق به سرعت انجام می شود و به همین دلیل لزوم انتشار اخبار صحیح توسط رسانه ها به ویژه رسمی، بیش از پیش احساس می شود.
نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتشار و انعکاس اخبار غلط بحران ها بدون شک آسیب های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در برخواهد داشت و همچنین باعث موضع گیری جناح های سیاسی و بعضا افراد مختلف نسبت به یکدیگر می شود، از این رو رسانه ها باید براساس شفافیت و رعایت اصل بی طرفی و مبتنی بر اخبار صحیح و موثق به انتشار اخبار و اطلاعات بپردازند.
حسینی در عین حال تاکید کرد: در دنیای امروز اخبار کذب، مردم و شهروندان یک جامعه را دچار سرگرمی می کند و با توجه به اینکه تکذیب خبر ناصحیح از سوی منبع اصلی و یا فرد و سازمانی که آن خبر در موردش منتشر شده امری زمانبر است، بهتر است رسانه ها با پیشگیری از نقل اخبار غلط از ایجاد هزینه، تشویش و بحران جلوگیری کنند.
به گفته وی برای مثال با توجه به وحشتی که از گروه های تروریستی وجود دارد انتشار یک خبر غلط مبنی بر حضور یا حمله گروه های تروریستی به منطقه یا مکانی مشخص باعث نگرانی مردم و شهروندان خواهد شد و تاثیرات مخرب روانی، امنیتی و اقتصادی خواهد داشت.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به سرعت انتشار اخبار و دسترسی سریع اقشار مختلف مردم به اخبار منتشره ‌رسانه ها ملزم به پرهیز از انتشار اخبار با منابع نامعلوم و ناموثق هستند زیرا امروز دنیا برای حرف زدن ناامن است.
حسینی به رسانه ها توصیه کرد: اشاعه اخبار بر اساس صداقت، درستی و با مستندات کافی صورت پذیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: