انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در ارمنستان با امضای یادداشت تفاهم بین بهرام افشارزاده مشاور امور اجرایی فدراسیون بین المللی این رشته و الوییان مقام ارمنستانی تشکیل شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، این تفاهم نامه امروز (سه شنبه) در چارچوب هدف گذاری گسترش این رشته در کشورهای مختلف با رئیس فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ارمنستان در ایروان امضا شد.
تدوین و امضای این تفاهم نامه در مذاکرات روز یکشنبه محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی و هراچیا رستمیان وزیر ورزش جمهوری ارمنستان مورد توافق قرار گرفت و با تشکیل این فدراسیون و تاسیس زورخانه موافقت شد.
در چارچوب این توافق، فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی جمهوری ارمنستان کار خود را آغاز کرد و فدراسیون بین المللی این رشته نیز برای ایجاد زورخانه، همکاری آموزشی، تربیت مربی و تامین تجهیزات ورزشی کمک های لازم تخصصی و فنی را ارائه می کند.
برگزاری نشست ها و مذاکرات برای ساختارسازی این ورزش در ارمنستان، همکاری با هدف حضور مربیان و کارشناسان در مسابقات و آئین های ورزشی، ارائه آموزش های تکمیلی و اعزام یک گروه شامل مربی، مرشد و کارشناسان خبره، آموزش مبانی عقیدتی و معنوی ورزش زورخانه ای و فنون آن به ارمنستان از بندهای اصلی تفاهم نامه امضا شده است.
همکاری برای ساخت فضای ورزش زورخانه ای، تولید و تهیه لباس، وسائل ورزشی و همچنین ملزومات از دیگر موارد تفاهم نامه امضا شده بین افشار زاده و الوییان مقام ارمنستانی است.
ورزش زورخانه ای با قدمت 4000 ساله در ایران اکنون در 84 کشور جهان پیگیری می شود.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: