انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
رییس حوزه هنری یزد با اشاره به این که باید به ثبت جهانی یزد با دیدی بین المللی نگاه شود، گفت: تعاملات حاصل از ثبت جهانی یزد، نباید به هویت یزدی‌ها لطمه بزند.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛«محمدصادق کوچک‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد گفت: با توجه به این که نگاه دنیا به یزد، نگاه ویژه‌تری شده، مردم باید بیش از پیش از این میراث مواظبت کنند .

وی با بیان این که یزد یک شهر تاریخی و باستانی است، افزود: هویت یزد دارای تاریخی چند هزار ساله بوده که امروز این هویت بر جهانیان هم پوشیده نماند .

رییس حوزه هنری یزد، این شهر تاریخی را یکی از بهترین شهرهای خشتی جهان دانست و بیان کرد: یزد همواره به عنوان صاحب یکی از درخشان‌ترین میراث‌های فرهنگی در دوره‌های مختلف تاریخی ایران مطرح بوده است .

به گفته‌ی وی، ثبت جهانی یزد امتیازی بود که به واسطه آن، استان یزد دارای موقعیتی متفاوت از سایر شهرها، در دنیا شد .

این مقام مسئول ادامه داد: این جایگاه بدون همت و تلاش مسئولان دست یافتنی نبود و همه ما باید قدردان این زحمات باشیم .

کوچک‌زاده با بیان این که باید به این رخ داد مهم با دیدی بین المللی نگاه کنیم گفت: این نگاه مستلزم رعایت بسیاری از مسائل در حوزه‌ی برنامه‌ریزی‌ها، زیرساخت‌ها و اعتبارات است .

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید مواظب باشند که تعاملات حاصل از این رخ داد، به هویت یزدی‌ها لطمه‌ای نزند .

کوچک‌زاده در پایان با اشاره به این که بهره‌مندی از فرصت‌ها، صرفا این نیست که از سازمان یونسکو درآمد و اعتباری نصیب استان یزد شود خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌هایی که طی سده‌های مختلف درهویت فرهنگی یزد انباشته شده به دنیا معرفی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: