انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
محمد علی طالبی با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستندی درباره زندگی یک دختر دستفروش می‌سازد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، محمد علی طالبی طالبی ضمن اعلام این خبر گفت: فیلم «روز دستفروش» پیرامون زندگی دختری است که در یکی از میدان‌های شهر، گل‌های مصنوعی درست می‌کند و می‌فروشد. این دختر به وسیله این کار، زندگی خود و خانواده‌اش را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: حدود چهار ماه است که با این سوژه آشنا شده‌ام و قرارداد ساخت آن را با مرکز گسترش امضا کردم. فیلمبرداری هم از دو هفته پیش آغاز شده و طبق قرارداد، این مستند آبان‌ماه آماده نمایش می‌شود.

این فیلمساز با اشاره به خط داستانی مستند «روز دستفروش» اظهار کرد: همان طور که هر فیلمسازی نگاه خاص خود را به موضوع دارد و با این نوع نگاه به سوژه مورد نظر می‌پردازد، این مستند ۸۰ دقیقه‌ای هم حاصل نگاه من به این موضوع است. این نوع نگاه در نحوه اجرا عیان می‌شود و خیلی نمی‌توان درباره آن حرف زد.

طالبی در پایان گفت: این روزها مشغول فیلمبرداری هستیم و تلاش داریم این فیلم را به یازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت برسانیم.

عوامل تولید مستند بلند «روز دستفروش» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: محمدعلی طالبی، مدیر فیلمبرداری: آرش خزاعی، صدابردار: حبیب محمدی، مدیر تولید: لعیا پالیزبان، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

محمدعلی طالبی با آخرین فیلم مستند خود «ننه حسن» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل هشتمین دوره جشنواره سینما حقیقت شد.
برچسب ها: سینمای مستند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: