انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت: درباره قاچاق غیرقانونی فیلم «گشت 2» به کارگردانی سعید سهیلی به سرعت با رئیس پلیس تهران و پلیس فتا جلسه ای را برگزار کردیم و قول همکاری داده شد که در موارد اینچنینی کمتر از 72 ساعت پرونده به سرانجام برسد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛ اولین نشست هیات مدیره جدید خانه سینما، صبح امروز با حضور همایون اسعدیان، رئیس هیات مدیره، فاطمه معتمد آریا از اعضای هیات مدیره و علی قائم مقامی، سخنگوی خانه سینما برگزار شد.

اسعدیان در این نشست درباره بیمه تکمیلی اعضا، قاچاق فیلم ها و برنامه های آینده جامعه اصناف سینمایی برای کم کردن نیاز خانه سینما به کمک های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کرد.

رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره قاچاق غیرقانونی فیلم های سینمایی و اقدامات صورت گرفته از طرف خانه سینما برای رفع این مشکل، گفت: در این موارد خانه سینما با سردار ساجدی نیا و پلیس فتا به سرعت جلسه تشکیل می دهد. درباره فیلم «گشت 2» به کارگردانی سعید سهیلی هم با رئیس پلیس تهران و پلیس فتا جلسه ای را برگزار کردیم و قول همکاری داده شد که در موارد اینچنینی کمتر از 72 ساعت پرونده به سرانجام برسد.

او با اشاره به رفتار سعید سهیلی و سوزاندن کارت خانه سینما توسط او، اظهار کرد: رفتار سهیلی را درک می کنیم و همچنان اصرار داریم که هیات مدیره پرونده را پیگیری کرده تا نتیجه را اعلام کنیم.

اسعدیان درباره اتفاق مشابهی هم که برای فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان افتاد، گفت: برای این فیلم هم فوری عمل کردیم و رسما برای سردار ساجدی نیا نامه فرستادیم که در مورد فیلم «عصبانی نیستم» تکثیر غیرقانونی صورت گرفته است.

کارگردان فیلم «یک روز بخصوص» با اشاره به همکاری خانه سینما با فیلمسازان تاکید کرد: هر مشکلی برای فیلمسازان پیش آید خانه سینما پیگیری می کند زیرا هیات مدیره های قبلی سنگ بنای این خانه را جوری گذاشته اند که ما موظفیم حمایت های لازم را از فیلمسازان به عمل آوریم.

این تهیه کننده و کارگردان سینما در بخش دیگری از صحبت هایش به حمایت های دولت از خانه سینما اشاره کرد و گفت: در طول زمان فعالیت خانه سینما، رگ حیات ابن خانه به وزارت ارشاد وصل بوده است و همه مدیرانی که در جامع اصناف سینمایی حضور داشته اند، تاکنون تلاش کرده اند که بودجه بیشتری از دولت طلب کنند.

او ادامه داد: متاسفانه بودجه خانه سینما با توجه به هزینه های فراوانی که این خانه برای افراد از کار افتاده و خانواده های هنرمندان خرج می کند بسیار زیاد است هر چند رقمی را که در اختیار این عزیزان قرار می دهیم اندک است اما تا زمانی که رگ حیات اقتصادی خود را از بودجه دولتی قطع نکنیم کمک های خانه سینما به افراد از کار افتاده کم خواهد بود و نمی توانیم به برنامه هایی که برای آینده داریم دست پیدا کنیم بنابراین امیدواریم با جذب حمایت های خصوصی بتوانیم بدون کمک دولت ادامه حیات دهیم.

اسعدیان در ادامه به طرح امنیت شغلی اشاره کرد و گفت: هیات مدیره فعلی خانه سینما با بررسی مواردی که درباره امنیت شغلی وجود دارد به این نتیجه رسیده است که تا 6 ماه آینده این مشکل را نمی توانیم حل کنیم زیرا امنیت شغلی به رونق سینما ارتباط دارد و تا زمانی که سینما رونق نداشته باشد درباره امنیت شغلی نمی توان بحث کرد.

در بخشی از این نشست سوالی درباره بحث‌های پیش آمده نسبت به گروه سینمایی هنر و تجربه و موضع شورای صنفی نمایش پیش آمد که اسعدیان تأکید کرد: این موضوع را به عنوان عضو هیأت مدیره خانه سینما نمی‌تواند پاسخگو باشد.

اما فاطمه معتمدآریا درباره دیدگاه خانه سینما نسبت به گروه هنر و تجربه گفت: همان طور که آقای اسعدیان اشاره کرد که هر اتفاق سینمایی در هر جایی به خانه سینما مربوط می‌شود این مسئله نیز جدا نیست و خانه سینما نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد بود. درباره گروه هنر و تجربه دید منفی وجود ندارد بلکه بحثی بوده که ایده اولیه آن ابتدا در خانه سینما مطرح شده بود به همین دلیل موضع خانه سینما نسبت به آن مثبت است.

در این نشست خبری علی قائم مقامی سخنگو خانه سینما نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: