انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون هزار و 500 رشته محل از دو هزار و 900 رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را تایید کرده و درصورتیکه بقیه آنها را تایید نکند این رشته محل ها را طبق قانون مجلس، عملیاتی خواهیم کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در حاشیه نشست مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور در جمع خبرنگاران افزود: براساس قانون مجلس شورای اسلامی، این خواسته دانشگاه ازاد اسلامی که تایید تمامی رشته محل های کارشناسی ارشد است باید عملیاتی شود زیرا قانونی است که در سال 67 در مجلس تصویب شده و مطمئن هستیم بار دیگر تایید می شود.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همچنان به توسعه و پیشرفت آموزشی و پژوهشی خود ادامه می دهد، اظهار کرد: تابع مجلس شورای اسلامی هستیم و رشته محل های مقطع کارشناسی ارشد را قانونی می دانیم ما از وزارت علوم می خواهیم هر چه سریع‌تر به این مساله پایان دهد.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک آزادی موصل از دست تروریست‌های داعش گفت: پیروزی عراق در موصل را پیروزی خود می دانیم چرا که ایران و عراق دو کشور همسایه بوده و دو ملت، مشترکات زیادی با یکدیگر دارند.
ولایتی با بیان اینکه سرنوشت ملت ایران و عراق به نوعی به هم گره خورده است، تصریح کرد: ایران از زمانی که انقلاب مردم عراق پیروز شد هر گونه کمکی به این کشور کرده است.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و غربی ها پیش‌بینی کرده بودند که آزادی موصل سالها به طول می انجامد اما زودتر از پیش‌بینی آنها مردم عراق پیروز شدند و ما این پیروزی را به آنها تبریک می گوییم.
به گزارش تابناک فرهنگی،‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز یکشنبه 18 تیرماه در اطلاعیه ای اعلام کرد که از مجموع دو هزار و 780 رشته محل بازنگری شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد یک هزار و 541 مورد فقط برای یکبار پذیرش در سال تحصیلی 97-96 مورد تایید قرار گرفته است.
در این اطلاعیه همچنین تاکید شد:‌ این تصمیم بر اساس شاخص های مصوب شورای گسترش آموزش عالی با شرایط موجود اتخاذ شده و صرفاً مستندات خود اظهاری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر داشتن حداقل سه استادیار تمام وقت و مرتبط ، ملاک عمل بوده است لذا مقرر شد، صحت مستندات ظرف 45 روز از این تاریخ بررسی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: