انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
کتاب «مدیریت راهبردی عملکرد آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران» که عملکرد آرشیو کشور را با نگاهی به نقاط قوت و ضعف داخلی و همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای خارج از سازمان به تصویر کشیده، منتشر شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، در بخش ابتدایی این کتاب به قلم زهرا سلیمانی آمده است: امروزه در عصر اطلاعات، آرشیو جزء سرمایه های اصلی جامعه شمرده می شود و به عنوان مقوله ای نو، گستره و کاربردی وسیع تر از گذشته پیدا کرده است.
سالهاست که همه کشورهای پیشرفته به سابقه تاریخی کشور و ملت خویش توجه کرده اند چرا که به معنای واقعی، گذشته چراغ راه آینده است.
این اثر در چهار فصل کلیات، مدیریت راهبردی، آرشیو، مبانی و مفاهیم و رهنمودهای راهبردی آرشیو ملی تنظیم شده است.
مخاطبان با مطالعه این کتاب با عملکرد معاونت سازمان اسناد ملی ایران (آرشیو ملی ایران) برای گردآوری اسناد، فوائد برنامه‌ریزی راهبردی نسبت به دیگر برنامه‌های بلندمدت، مدل‌های برنامه ریزی راهبردی، اقدامات بخش پیش آرشیوی، تاریخچه اداره کل حفاظت و نگهداری، اداره کل اطلاع رسانی و ارتباطات و گروه ارتباطات آرشیوی آشنا می شوند.
نخستین چاپ کتاب مدیریت راهبردی عملکرد آرشیو ملی جمهوری اسلامی ایران با شمارگان یک‌هزار نسخه در 118 صفحه به قیمت 150 هزار ریال از سوی انتشارات سخنوران منتشر شده است.

**دومین همایش علمی مطالعات تاریخ ایران برگزار می شود
همایش علمی مطالعات تاریخ ایران در یادروز باستان‌شناس و پژوهشگر مطرح در حوزه تمدن و مطالعات هخامنشی، زنده یاد پروفسورعلیرضا شاپور شهبازی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.
در یادروز این پژوهشگر، دومین همایش علمی مطالعات تاریخ ایران (هخامنشی و ساسانی) با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، استادان برجسته، اصحاب تاریخ و باستان شناسی و همه دوستداران میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.
در این مراسم از آغاز به کار همایش های علمی دوسالانه پروفسور شهبازی به همراه معرفی «جایزه علمی پروفسور شهبازی» رونمایی خواهد شد.
دو سالانه ای علمی که محور خود را بر پژوه‌های باستان شناسی ایران باستان (هخامنشی وساسانی) تعریف کرده و قرار است دبیرخانه دائمی این دو سالانه در تخت جمشید با نظارت اندیشمندان برجسته در این حوزه تشکیل شود.
در این مراسم محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی کشور)، مسعودرضایی منفرد (مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید)، کورش کمالی سروستانی (رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس)، علیرضا عسگری چاوردی (سرپرست کاوش های باستان شناسی شهر پارسه)، احمدعلی اسدی (سرپرست کاوش آب راهه های تخت جمشید)، علی موسوی(پژوهشگر باستان شناس از دانشگاه کالیفرنیا) و نازیلا شهبازی( به نمایندگی از خانواده پروفسور شهبازی) سخنرانی خواهند کرد.
این همایش از ساعت 17:30 تا 20 روز یکشنبه، 25 تیرماه 1396 درسالن همایش مرکزاسناد وکتابخانه ملی استان فارس برگزار خواهد شد.
برچسب ها: کتابخانه ملی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: