انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از برگزاری ششمین همایش سراسری هنرمندان از 20 تا 23تیرماه در تبریز خبر داد.
به گزارش سرویس سینما و  تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی مدیرعامل این موسسه در آستانه برگزاری ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت، برای انجام هماهنگی های این برنامه برای دومین مرحله با مدیران و مسئولان استان آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.
وی به حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع هنرمندان پیشکسوت حاضر در همایش تبریز اشاره کرد و گفت: نوبخت به عنوان میزبان و حامی همایش در جمع پیشکسوتان حضور خواهد یافت و با تلاش ها و حمایت های معاون رئیس جمهوری، شرایط بسیار متفاوتی برای تکریم هر چه بهتر هنرمندان باسابقه کشور رقم خورده است.
عظیمی خاطرنشان کرد:‌ نتیجه این اتفاقات خوب را در حمایت بسیاری از پیشکسوتان در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد بودیم.
طی جلسه ای با حضور اسماعیل جبارزاده استاندار و داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ، گزارش کاملی این همایش از سوی مدیرعامل موسسه ارائه شد.
جبارزاده با ابراز خرسندی از میزبانی شهر تبریز از هنرمندان به عنوان سرمایه های معنوی کشور، بر هماهنگی سازمان ها و دستگاه های مختلف استان برای برگزاری هر چه بهتر این همایش تاکید کرد.
ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با حضور هنرمندان شاخص در رشته های سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی، خوشنویسی، تجسمی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و معماری برگزار می شود.
طی پنج سالی که از آغاز فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت می گذرد، همایش های سراسری آن در شهرهای آبادان، کوهرنگ، رامسر و جزیره کیش (دو مرتبه) برگزار شده است.
موسسه هنرمندان پیشکسوت از موسسه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در اواخر سال 85 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و به دلایلی با 6 سال تاخیر در نیمه سال 91 راه اندازی شده و دارای 660 عضو در رشته های مختلف هنری است.
دارندگان نشان درجه یک هنری در تمامی رشته ها که سن آنان از 60 سال گذشته باشد، با تایید شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور می توانند به عضویت این موسسه درآیند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: