انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
در هفدهمین جشن حافظ از یک عمر فعالیت هنری محمدعلی کشاورز تقدیر به عمل می‌آید.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی جشن حافظ، «به پاس یک عمر فعالیت هنری و بازی در ده‌ها  فیلم و سریال و ثبت چندین نقش ماندگار با اجراهای متفاوت و جذاب، تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری هفدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر به محمد علی کشاورز اهدا می‌شود.»

در ادامه این متن آمده است:«محمدعلی کشاورز متولد فروردین ماه 1309در اصفهان است. وی شش دهه حضور مستمر در تئاتر، سینما و تلویزیون داشته و طی این سال‌ها مجموعه‌ای از نقش‌های ماندگار را به نام خود ثبت کرده است.

او فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۳۹ با حضور در نمایش «ویولن‌ساز کره‌مونا» آغاز کرد. او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ با فیلم «شب قوزی» بازیگری سینما را تجربه کرد.

محمدعلی کشاورز قبل از انقلاب با کارگردانانی چون داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و ناصر تقوایی همکاری کرد. وی در این مقطع در چندین تله تئاتر حضور یافت و در سریال «دایی جان ناپلئون» ساخته ناصر تقوایی هم ایفای نقش کرد.

این بازیگر بعد از انقلاب هم حضورش در تلویزیون را ادامه داد و در دهه شصت در دو سریال «افسانه سلطان و شبان» و «سربداران» هنرنمایی کرد.

محمد علی کشاورز بخاطر توانایی بازی در نقش‌های متفاوت و ارائه‌ی مجموعه کاملی از کاراکترهای به یاد ماندنی در سینما و تلویزیون شناخته می‌شود.

همکاری‌های کشاورز با علی حاتمی تجربیات متفاوتی را برای این بازیگر رقم زد. این همکاری‌ها با بازی در سریال «هزاردستان» آغاز شد و همزمان با تولید این سریال، با حضور در فیلم سینمایی «کمال الملک» پیگیری شد. هنرنمایی ماندگار محمد علی کشاورز در فیلم «مادر» وهمچنین ایفای نقش در فیلم «دلشدگان» مجموعه همکاری های او و علی حاتمی را شکل داده است.

محمدعلی کشاورز در این مقطع همچنان انتخاب اول برای کارگردانان سینمای ایران بود و در کنار همکاری با علی حاتمی در فیلم‌های «یک مرد یک خرس»، «پول خارجی»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «زیر درختان زیتون» و «روز واقعه» هم به ایفای نقش پرداخت.

در میانه دهه هفتاد این بازیگر با بازی در سریال «پدر سالار» به محبوبیتی بیش از پیش در بین مخاطبان دست یافت. کشاورز تا اواخر دهه هشتاد در آثار سینمایی و تلویزیونی مختلفی جلوی دوربین رفت.

در دوره‌های گذشته جشن حافظ از یک عمر فعالیت هنری سعید پورصمیمی، نعمت حقیقی، ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، حمیده خیرآبادی، مهدی فتحی، ناصر طهماسب، عزت‌الله انتظامی، داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی، منوچهر اسماعیلی، سعید راد، عبدالله اسکندری، مرضیه برومند و جمشید هاشم‌پور تقدیر کرده است.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: