انتشار: ۱۸:۳۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
دبیر دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: توقع فرهنگ ایرانی از راویان و ناقلان جوانی که به دهمین جشنوارۀ فرهنگ شفاهی راه یافته‌اند این است که به این نقش و جایگاه خود توجه کنند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک  فرهنگی به نقل از دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، احمد صدری در آستانه آغاز این رویداد موسیقایی که از 6 تا 9 تیر ماه در شهر کرمان برگزار می شود، افزود: راویان وناقلان جوان باید با جستنِ فرهنگ موسیقایی روایی، راویت زمانۀ خود را بسرایند.
وی روز چهارشنبه اظهار داشت: دهمین جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران، به میزبانی مردم خونگرم استان کرمان، عهده دار چهره گشایی از بخش کوچکی از دامنۀ وسیع موسیقی اقوام مختلف ایران است.
دبیر دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اضافه کرد: موسیقی اقوام ایران در طی قرون متمادی حافظ سنت موسیقایی این سرزمین بوده و آن را از گزند حوادث و تطاول ایام مصون داشته و با دست باکفایت ناقلان و راویان موسیقی مناطق، این بار امانت را تا روزگار جدید به ما رسانده است.
صدری از جمله این سنت‌های موسیقایی نواحی مختلف ایران، به منظومه خوانی اشاره کرد و اظهار داشت: در منظومه‌خوانی، حقایق بلند را به زبان اشارت، و وقایع تاریخی و اجتماعی را به زبان عبارت، به همراهی نغمات ملحون به گوش مخاطبان میرساند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: