انتشار: ۱۵:۳۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران درباره تصمیم وزیر ارشاد مبنی بر ارسال نشدن آثار گنجینه این موزه به خارج از کشور، گفت: حتما وزیر ارشاد اطلاعاتش از ما بیشتر بوده و چیزهایی می‌دانسته که ما نمی‌دانستیم.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی شامگاه ۲۶ خردادماه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه قرآن تاکید کرد که خروج و آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در دستور کار این وزراتخانه نیست که خبرنگار ایسنا چند ساعت قبل از آن، با مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد گفت‌وگویی کرده بود که در آن، لادن حیدری گفته بود: «مسلما ما در زمینه اشاعه فرهنگ کشور باید فعال باشیم و در اصل کار، منعی دیده نمی‌شود». او همچنین اظهار کرده بود که وزارت ارشاد در حال انجام امور حقوقی مربوط به این کار است.

پس از اعلام نظر وزیر ارشاد، در این باره علی‌محمد زارع گفت: کارهای حقوقی ارسال آثار موزه توسط دفتر حقوقی وزارتخانه در حال انجام بود و خانم حیدری در کمیسیون‌های دولت این کار را پیگیری می‌کرد؛ اما حتما وزیر ارشاد اطلاعاتش از ما بیشتر بوده و چیزهایی را می‌دانسته که ما نمی‌دانستیم.

او درباره این‌که آیا بعد از منتفی شدن فرستادن آثار، با وزیر ارشاد جلسه‌ای داشته است؟ گفت: من بعد از این موضوع، جلسه‌ای با وزیر نداشتم. آقای مرادخانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد) درباره این موضوع با وزیر صحبت کرده است.

زارع با تاکید بر این‌که خبر ارسال شبانه آثار به خارج از کشور نادرست بود و از ابتدا هم قرار بود که این آثار پس از پایان نمایشگاه به مخزن موزه منتقل شوند، اضافه کرد: زمانی که جامعه ملتهب می‌شود، ناگهان اتفاقی که قرار نبوده بیفتد، رخ می‌دهد. قرار بود این آثار به گنجینه موزه برده شوند و در زمان خودش، درباره آن‌ها صحبت شود و طرف‌های آلمانی و ایتالیایی (کشورهایی که قرار بود آثار موزه در آن‌ها به‌نمایش درآید) پیگیری و قراردادها را به‌روز کنند و بعد از این‌که دولت تصویب کرد، شرکت‌های بیمه‌ی معتبر، آثار را بیمه کنند؛ اما با صحبتی که با وزیر ارشاد شد، او این موضوع را به‌طور کلی منتفی اعلام کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: