انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی راه برون رفت برخی از استان ها از توسعه نیافتگی، بیکاری و کوتاه ترین مسیر تولید ثروت برای کشور است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛زهرا احمدی پور در مراسم روز جهانی صنایع دستی در تالار اجتماعات سازمان میراث فرهنگی افزود : با نگاه حمایتی دولت دوازدهم، فرصت های مناسبی برای توسعه متعادل و متوازن ایجاد اشتغال و تولید درآمد از صنایع دستی فراهم می شود.
وی افزود: اگر به دنبال الگوی زندگی ایرانی اسلامی هستیم، باید صنایع دستی را جدی بگیریم و با حمایت از صنعتگران این صنعت و گفتمان مشترک و واحد را میان دولتمردان و مردم ایجاد کنیم.
احمدی پور ادامه داد: در سال اول برنامه ششم توسعه؛ 75 هزار شغل از طریق توسعه صنایع دستی با همکاری قرارگاه اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی اشتغال ایجاد خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه با وزارت کشور برای همه روستاهای زیر 100 هزار نفر بازارچه های دائمی صنایع دستی ایجاد خواهد شد و در شهرهای مختلف نیز با راه اندازی کیوسک ها، فروشگاه ها و پایگاه های صنایع دستی از تمام دستاوردهای صنعت بومی برای توسعه پایدار کشور بهره خواهیم برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: