انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه ویلادوکنده پرتغال و سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به نمایش درمی‌آید.
به گزارش سرویس سینما وتئاتر تابناک فرهنگی ؛جشنواره فیلم ویلادوکنده مهم‌ترین رویداد فیلم کوتاه کشور پرتغال است که از سال 1993 هرساله در شهر ویلادوکنده برگزار می‌شود.
ویلادوکنده یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که قدمت آن به دوران پارینه سنگی می‌رسد.
قرار است امسال به خاطر 25 سالگی جشنواره، مراسم یادبود ویژه‌ای برگزار شود و از کتاب «ربع قرن جشنواره ویلادوکنده» رونمایی شود، کتابی که شامل یادداشت‌های یادبود، عکس‌های 24 سال گذشته و خاطرات ارزشمند شرکت کنندگان در دوره‌های پیشین جشنواره است.
جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو نیز به عنوانی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان و روسیه فعالیت خود را از سال 1935 آغاز کرده است.
در این دوره جشنواره فیلم مسکو، رضا میرکریمی به عنوان یکی از اعضای هیات داوران حضور خواهد داشت.
فیلم «روتوش» که قبلا سیمرغ بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم فجر، جشن خانه سینما، جشنواره ترایبکای آمریکا و جشنواره کراکوف لهستان را از آن خود کرده بود، از 17 تا 25 تیرماه (8 تا 16 جولای) در جشنواره ویلادوکنده پرتغال و از یکم تا هشتم تیرماه - 22 تا 29 ژوئن- در جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در این رویدادها حضور خواهد داشت.
از جمله عواملی که در ساخت این فیلم با کاوه مظاهری همکاری داشته‌اند، می توان به بازیگران؛ سونیا سنجری، محمد حسین زیکساری، هانا فولادی فرد، آزاده آبادپور، سیامک فارسی، هانیه مفلح، فروغ عزیزی، نگین احمدی، شیرین هراتی، مدیر فیلم‌برداری؛ محمدرضا جهان پناه، طراح صحنه؛ عادله چراغی و تدوین؛ پویان شعله‌ور اشاره کرد.
روتوش، داستان زنی به نام مریم است که شوهرش مقابل چشمان او جان می‌دهد، اما او ترجیح می‌دهد به خاطر دردهایی که کشیده است، فقط نگاه کند و قدمی برای نجات همسرش برندارد.
کاوه مظاهری پیش از این در یادداشتی درباره شخصیت اصلی این فیلم کوتاه گفته بود: 'مریم یکی از همان زنانی است که در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند نارضایتی‌هایش را جبران کند. او باید انتخاب کند که شوهرش را از مرگ نجات دهد یا بگذارد او با زجر بمیرد. اطراف ما پر از مریم‌هایی است که هیچوقت نمی‌توانند نارضایتی خود را اعلام کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: