انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور، بر بهره مندی از ظرفیت هنر در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛ سیدرضا صالحی امیری در ششصد و هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در این خصوص، مجموعه ای از اقدامات را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی حوزه فرهنگ، تلاش ها بر این است که بتوانیم با یک رویکرد فرهنگی و بهره مندی از این ظرفیت عظیم در مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار باشیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی در عین حال تصریح کرد: به همین منظور کمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد فرهنگی تشکیل شده است. در این کمیته نقش و نحوه تأثیرگذاری حوزه های مختلف فرهنگی در این حوزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
صالحی امیری ادامه داد: هنرمندان با خلق آثار هنری در حوزه های کتاب، هنرهای تجسمی، فیلم و غیره نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهند داشت. سرمایه گذاری و نظارت بر کالاهای فرهنگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر فعالیت های ضروری در این حوزه است.
وی گفت: باید در کمیته کاهش آسیب های اجتماعی، شورای فرهنگ عمومی نیز نحوه و چگونگی تاثیرگذاری دستگاه های عضو را مورد بررسی قرار دهد و متناسب با ظرفیت هر کدام از این دستگاه ها، اقدامات لازم در این حوزه انجام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضور گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد تقدیر است.
در این جلسه طبق دستور جلسه گزارشی از فعالیت های صورت پذیرفته در کارگروه آسیب اجتماعی توسط رستم وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و رییس این کارگروه ارایه شد.
پس از مصوبه جلسه ٦٧٥ شورای فرهنگ عمومی مبنی بر بررسی پنج اولویت فرهنگی (سبک زندگی، اخلاق عمومی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی و سرمایه های اجتماعی) در سال ٩٦، کار گروه های پنج گانه تشکیل شدند تا هر یک از این موضوعات با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و با بهره گیری از نظرات اساتید و صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: