انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: 400 زائر که از مشهد توسط یک شرکت غیرمجاز عازم عراق شدند هم اینک در آن کشور دچار مشکلات زیادی شده اند.
به گزارش تابناک فرهنگی غجواد شاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئول یک کاروان غیرمجاز 400 زائر را از مشهد به عراق منتقل کرده اما هزینه های هتل و بلیت هواپیما آنها را پرداخت نکرده و هم اینک متواری است.
وی ادامه داد: هزینه اسکان زائران در نجف اشرف و کربلا پرداخت نشده و به همین دلیل گذرنامه آنها هم اینک در اختیار صاحبان هتل محل اسکانشان در عراق باقی مانده است.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بلیت برگشت نیز برای این زائران خریداری نشده لذا از آنجا که زائران از یک شرکت غیرمجاز استفاده کرده اند باید خانواده های آنها در ایران هزینه های هتل و برگشتشان را بپردازند و سپس موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کنند.
وی پیرامون مسئولیت سازمان حج و زیارت نسبت به این رخداد نیز گفت: این سازمان اطلاع رسانی لازم را در خصوص استفاده نکردن مردم از شرکتهای غیرمجاز انجام داده است. در شرایط فعلی به دلیل استفاده این زائران از یک شرکت غیرمجاز، سازمان حج و زیارت مسئولیتی در خصوص پرداخت هزینه های زائران ندارد.
از ابتدای امسال 20 هزار نفر در قالب 500 کاروان از خراسان رضوی به عتبات عالیات در کشور عراق اعزام شده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: