انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران رفتار سعید سهیلی در آتش زدن کارت خانه سینما خود را، دور از شأن فرهنگی دانست و تا اطلاع ثانوی عضویت وی در خانه سینما را تعلیق کرد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛پس از توزیع غیرقانونی نسخه قاچاق فیلم سینمایی «گشت 2» در فضای مجازی، سعید سهیلی کارگردان این فیلم در مصاحبه ای تصویری با اعتراض نسبت به خانه سینما، کارت عضویت خود را آتش زد.
پس از انتشار این مصاحبه، کانون کارگردانان خانه سینما با انتشار بیانیه ای، این رفتار سهیلی را دور از شأن فرهنگی یک کارگردان دانسته و تا عذرخواهی نکردن رسمی این کارگردان، وی را از عضویت در خانه سینما تعلیق کرده اند.
در بیانیه خانه سینما که روز چهارشنبه انتشار یافته، آمده است:
جناب آقای سعید سهیلی
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در جلسه روز سه شنبه 09 / 03 /1396 خود پس از بررسی همه جانبه و کسب اطلاعات کامل، عمل شنیع و نمایشی شما را در مقابل دوربین دور از شأن فرهنگی جایگاه کارگردانان و توهین مستقیم به اعضای محترم خود دانست و به اتفاق آراء عضویت شما را تا عذرخواهی رسمی جنابعالی از اعضای کانون به حالت تعلیق درآورد.
بدیهی است در صورت تمایل و طبق اساسنامه کانون حق اعتراض برای شما پابرجاست.

فیلم سینمایی «گشت 2»، قسمت دوم فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی است.
داستان «گشت 2»، پنج سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد که حسن و عباس از زندان آزاد می‌شوند و عطا هم از کما بیرون می‌آید و گروه قدیمی دوباره تشکیل می‌شود.
این فیلم حدود 20 میلیارد تومان فروش داشت و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمایی ایران را کسب کرد.
حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری اسدالله یکتا و امید روحانی در «گشت 2» ایفای نقش می کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: