انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: فاز یک مرمت و استحکام بخشی عمارت باغ امیر شهر سمنان آغاز شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛حمیدرضا دوست‌محمدی با اعلام این خبر افزود: حفاظت و مرمت اضطراری سر در عمارت باغ امیر سمنان با هدف حفاظت و مرمت بناهای تاریخی شهرستان سمنان به ویژه حفظ و احیای خانه‌های تاریخی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارند، آغاز شده است.

وی گفت: در این فاز مرمتی پس از آواربرداری از بام ایوان بنا، کار تعویض تیرها و شاه تیر اصلی چوبی آسیب دیده بام و ستون‌های ایوان انجام و با حفظ تزئینات سرستون‌ها نسبت به تعویض و تقویت سازه چوبی اقدام می‌شود.

دوست محمدی افزود: دوخت و دوز ترک‌های ناشی از رانش‌های بنا، بازپیرایی ایوان و نمای اصلی و ایزوله بام از برنامه های بعدی مرمت این بنای تاریخی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: مقرر شده است مالک بنا نیز نسبت به ساماندهی و مرمت نماهای جانبی این اثر فاخر اقدام کند.

عمارت و باغ امیر سمنان به شماره 2143 مورخ 9 آبان 77 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. در حال حاضر عمارت امیر به عنوان موزه تاریخ معاصر سمنان مورد بهره برداری بخش خصوصی قرار گرفته است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: