انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
نشست کمیته جهانی یونسکو درحالی تیرماه آغاز می‌شود که مدیر پایگاه یزد می‌گوید: اقداماتی که در راستای ثبت جهانی یزد صورت گرفته فارغ از نتیجه موجب ارتقای زندگی ساکنان شده‌است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی  به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ شهر تاریخی یزد اوایل تیرماه ۹۶ در نشست سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو مطرح می شود که این پرونده نخستین پرونده شهر تاریخی و زنده ایران به شمار می‌رود.

«مجتبی فرهمند» مدیر پایگاه شهر تاریخی یزد با بیان این مطلب گفت: پرونده شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین پرونده شهر زنده ایران محسوب می‌شود به همین دلیل این پرونده دارای پیچیدگی ها و شرایط ویژه ای است که امیدواریم در اوایل تیرماه به ثبت جهانی برسد.

وی افزود: از زمانی که مراحل تدوین پرونده شهر تاریخی یزد آغاز شده است، کلیه اقدامات مقاومتی و پایش آن براساس مفاد پلان مدیریت مندرج در پرونده ثبت جهانی توسط پایگاه شهر تاریخی یزد تحت کنترل قرار گرفت.

به گفته مدیر پایگاه شهر تاریخی یزد، همچنین با نظارت در برنامه های کوتاه مدت و میان مدت مدیریتی و برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه محلی، تلاش شده تا مشارکت هر چه بیشتر جوامع محلی افزایش پیدا کند. این درحالی است که کلیه محلات عرصه ثبت جهانی درحال پایش است و براساس اطلاعات کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که دراین زمینه داشتیم تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرهمند اما ثبت جهانی یزد را اتفاقی مهم در شکل گیری اقدامات موثر در شهر تاریخی یزد عنوان کرد و افزود: اقداماتی که درراستای ثبت جهانی انجام شده موجب ارتقای زندگی ساکنین بومی شهر یزد شده است به طوری که ورود به پروسه ثبت جهانی شهر تاریخی یزد سبب شده تا اقدامات موثر در حوزه برنامه ریزی و مدیریتی شهر تاریخی نتایجی فارغ از نتیجه مجمع کمیته ثبت جهانی به دنبال داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: