انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی دریافت جایزه موسیقی جهانی آسیا را به حسین علیزاده استاد موسیقی تبریک گفت.
به گزارش تابناک فرهنگی به نقل از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد طالبی در پیام تبریک خود خطاب به استاد علیزاده نوشت: کسب جایزه موسیقی جهانی آسیا، نشان از تلاش پویا و کم نظیر شما در پنج دهه اخیر، برای بازشناسی بایسته موسیقی ارزشمند ایرانی به سایر ملل دنیا و ایجاد ارتباطی بهتر و شایسته تر با حوزه های فرهنگی هنری کشورهای دیگر دارد.
مدیرکل دفتر موسیقی افزود: خرسند آنیم که ضمن تبریک این موفقیت چشمگیر و ارزنده، سلامتی و سربلندی همواره شما را در تمامی گستره های روشن موسیقی ایران به تماشا بایستیم.
بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی، روز پنجشنبه گذشته، چهارم خردادماه جایزه نخست بهترین موسیقیدان سال خود را به حسین علیزاده از جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.
استاد حسین علیزاده آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌ تار ایرانی و نامزد دریافت سه جایزه گرمی است.
وی از چهره‌های تحسین ‌شده موسیقی فیلم در ایران به شمار می‌آید و آثاری چون دلشدگان (1370)، گبه (1374)، زشت و زیبا (1377)، زمانی برای مستی اسب‌ها (1378)، لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند (1386)، آواز گنجشک‌ها (1387) و ملکه (1390) از ساخته‌های اوست.
وی همچنین با کسب چهار سیمرغ بلورین برای فیلم‌های سینمایی گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه، مشترکا به همراه مجید انتظامی برنده بیش‌ترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: