انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
در جشن ده سالگی دارکوب چه گذشت؟

از سخنان حامد بهداد تا غافلگیری‌های یک کنسرت

گروه موسیقی «دارکوب» تولد ده سالگی خود را با حضور شجریان، خواجه امیری، آفاق، انصاری، محمدزاده، خطیبی، بمانی و خوانندگی عصار، بهداد، حاجیلی جشن گرفت.
به گزارش تابناک فرهنگی، این جشن تولد که در قالب کنسرتی شامگاه ۵ خرداد در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، غافلگیری‌ و هیجان زیادی  را برای مخاطبان این گروه به همراه داشت.

از سخنان حامد بهداد تا غافلگیری‌های یک کنسرت

از سخنان حامد بهداد تا غافلگیری‌های یک کنسرت


در ابتدای این اجرا، همایون نصیری –نوازنده پرکاشن و سرپرست این گروه- با بیان اینکه امشب سالن ستاره‌باران است، رو به مخاطبان گفت: بسیار خوشحالیم که «دارکوب» امشب ده سالگی خود را با حضور شما دوستداران موسیقی و طرفداران دارکوب جشن می‌گیرد. این ده سال برای ما بسیار پرفراز و نشیب بود و امشب می‌خواهیم مروری کنیم به خاطراه همه این ده سال.

او پس از دو قطعه نخست که به ترتیب توسط رضا کولغانی و سجاد عرب‌زاده اجرا شدند، بیان کرد: درهمین ابتدای برنامه هنرمندی را می‌خواهم به شما معرفی کنم که نام خانوادگی آنها، ستون‌های با شکوه هنر و موسیقی ایران است و حضورشان در سالن کنسرت ما برای من و همه دارکوبی‌ها سرشار از انرژی مثبت است.

این خواننده در ادامه خطاب به همایون شجریان که در سالن حاضر بود، گفت:سالها در کنارش ساز زده‌ام و با افتخار امشب میزبانی‌اش را می‌کنیم.

نصیری پس از تشویق همایون شجریان در سالن، ادامه داد: کنسرت ده سالگی «دارکوب» را من و همه اعضای دارکوب به استاد محمدرضا شجریان تقدیم می‌کنیم و برایشان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم.

محسن شریفیان – نوازنده و سرپرست گروه «لیان» – نیز در بخشی از این کنسرت به هنرنمایی پرداخت و فضای شاد موسیقی جنوبی را در سالن بوجود آورد.

در ادامه همایون نصیری با بیان اینکه وقتش رسیده که یکی از قدیمی‌ترین «دارکوب‌ها» روی صحنه بیاورد، از امید حاجیلی –نوازنده و خواننده- برای حضور در روی صحنه دعوت کرد و امید حاجیلی نیز با همان فضای همیشه شاد و ریتمیک آثارش، به روی صحنه رفت.

سپس برای بار دیگر سجاد عرب‌زاده، خواننده جدید «دارکوب» به روی سن آمد و خواند «یک نظر بر ابر کردم ابر باریدن گرفت...» اما این قطعه با این خواننده به پایان نرسید و در اواسط اجرای آن عرب‌زاده جای خود را با حامد بهداد عوض کرد.

حضور این بازیگر سینما روی صحنه باعث ایجاد هیجان و هیاهوی زیادی در سالن شد، بهداد در این کنسرت تی‌شرتی به تن داشت که عکس کارگردان فقید سینما، عباس کیارستمی روی آن نقش بسته بود.

از سخنان حامد بهداد تا غافلگیری‌های یک کنسرت

از سخنان حامد بهداد تا غافلگیری‌های یک کنسرت

«شاهزاده همایون خوش آمدی به این کنسرت»

حامد بهداد پس از اجرای این قطعه رو به همایون شجریان گفت: شاهزاده همایون، خوش آمدی به این کنسرت! امیدوارم از فردا که ماه رمضان شروع می‌شود صدای «ربناّ» را ما و مردم رساتر از همیشه بشنویم.

صحبت‌های بهداد باعث شد، بسیاری از حاضرین در سالن به صورت ایستاده برایش دست بزنند و همایون شجریان نیز نسبت به این گفته‌ها واکنش نشان دهد.

غافلگیری انتهای برنامه کنسرت ده سالگی «دارکوب» نیز حضور علیرضا عصار به عنوان خواننده روی صحنه بود که قطعه «انسانم آرزوست» را اجرا کرد.

همایون نصیری پیش از روی صحنه آمدن عصار گفت: یکی از بهترین‌ها و قدیمی‌ترین‌های موسیقی در ایران قرار است، امشب غافلگیری این کنسرت باشد. کسی که تا به امروز هرگز در هیچ کنسرتی به صورت مهمان نخوانده و همه «دارکوبی»ها احترام ویژه‌ای برای او قائل هستیم.

با ورود این خواننده به صحنه کنسرت ده‌سالگی «دارکوب» عده زیادی از مخاطبان به احترامش ایستادند و او را تشویق کردند.

از سخنان حامد بهداد تا غافلگیری‌های یک کنسرت

از سخنان حامد بهداد تا غافلگیری‌های یک کنسرت

علیرضا عصار نیز گفت: خوشحالم که در این جشن من هم حضور دارم. من جز معدود افرادی هستم که با کمال شوق و افتخار درباره دارکوب صحبت می‌کنم، زیرا شاهد زحمت‌هایشان برای حفظ استاندارد و تولیدات باکیفیت بودم و همیشه آنها را تحسین کردم. قطعا دارکوب جزو بهترین گروه‌ها موسیقی در ایران است و ده ساله شدن این گروه اتفاق مهم و ویژه‌ای است و قطعا برای من هم لذت‌بخش است.

هنگام خروج این خواننده پاپ از صحنه، نصیری او را در آغوش گرفت.

پس از استقبال و اجرای ویژه علیرضا عصار جدیدترین اثر دارکوب «من دیوانه» در حالی با صدای سجاد عرب‌زاده اجرا شد که خواننده اصلی این اثر احسان خواجه امیری در ردیف نخست نشسته بود و قبل از اجرای این قطعه موردتشویق حاضرین در سالن قرار گرفت.

«سینگو»، «ترش رو»، «حیران»، «آفرو»،«بیا بریم کوه»،«رود»، «مجنون»، «تربت»، «دست برآریم»، «انسانم آرزوست» و «من دیوانه» قطعاتی بودند که در این کنسرت توسط اعضای «دارکوب» اجرا شدند. /صبا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: