انتشار: ۰۱:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
تایتانیک کشتی معروف چند طبقه‌ای که خیلی سال پیش به یک کوه یخ برخورد کرد، در دریا غرق شد، باعث فاجعه کشته‌شدن افراد زیادی شد و از این کشتی معروف، فیلم‌های مشهوری هم ساخته شد

تایتانیک بلفاست؛ برترین جاذبه گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۶

الی گشت

مطمئنا داستان تایتانیک را می‌دانید، کشتی معروف چند طبقه‌ای که خیلی سال پیش به یک کوه یخ برخورد کرد، در دریا غرق شد، باعث فاجعه کشته‌شدن افراد زیادی شد و از این کشتی معروف، فیلم‌های مشهوری هم ساخته شد.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری، به نقل از مجله گردشگری الی گشت، زادگاه این کشتی غول پیکر در شهر بلفاست ایرلند است. در این شهر، یک سازه بزرگ کریستالی ساخته شده است که اگر چه عمر زیادی ندارد اما توانسته میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کند و به عنوان باشکوه‌ترین جاذبه گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۶ شناخته شود و رقیب‌های سرسختی مثل برج ایفل در پاریس را شکست دهد.

تایتانیک بلفاست بزرگ‌ترین مجموعه تایتانیک در دنیا است. این مجموعه درست در جایی که کشتی اصلی تایتانیک قبلا ساخته شده، قرار دارد و توانسته بعد از چهار سال، سه میلیون بازدیدکننده به خود جذب کند.

 در این مجموعه می‌توان وسایل کشتی، کابین‌های شبیه سازی شده و آثار هنری زیادی دید که در یادبود غرق شدن کشتی تایتانیک طراحی و جمع‌آوری شده‌اند. این مجموعه بیشتر از 12 هزار متر مربع وسعت دارد و در نزدیکی دریا ساخته شده است.

در سال ۲۰۰۵، مسئولان شهر بلفاست برای بهبود صنعت گردشگری در این شهر به فکر ساختن یک موزه یادگاری از کشتی غرق شده تایتانیک افتادند اما زمان شروع پروژه، سال ۲۰۱۲ اعلام شد.

طراحان این مجموعه سعی کردند تا یک مقصد بین‌المللی در شهر ایجاد کنند و در نتیجه در ساخت آن از نمادهای تایتانیک و کریستال‌های آب و یخ استفاده کردند

.


فضای داخلی تایتانیک بلفاست

معماری این ساختمان از کشتی‌هایی که در ایرلند، سرزمین کشتی‌سازی ساخته شده بود، الهام گرفته است. نبوغی که در طراحی این سازه عظیم و باابهت به کار رفته است، نشان‌دهنده استعداد ذاتی بلفاست در صنعت کشتی‌سازی و تلاش‌های ۲۸هزار کارگر کشتی‌ساز است.

یکی از مدیران معمار این سازه گفته است: ساخت این پروژه جهانی چهار سال طول کشید اما نتیجه آن شگفت‌آور بود، چرا که توانست نقطه عطفی در گردشگری بلفاست باشد.

یکی از ویژگی‌های خاص تایتانیک بلفاست، هندسه پیچیده آن است که حالت سه بعدی دارد و یک ترکیب استثنایی از هنر و تکنولوژِی است.

در تایتانیک بلفاست چه ببینیم؟

تایتانیک بلفاست علاوه بر معماری فوق‌العاده‌اش، جذابیت‌های زیاد دیگری دارد که یکی از آنها موزه‌ای است که از چند گالری مختلف ساخته شده است:

یکی از گالری‌ها شامل تصاویری از شهر بلفاست در قرن بیستم و در زمان ساخت کشتی تایتانیک است. گالری بعدی دارای یک داربست آهنی ۲۰ متری است که کشتی شبیه‌سازی شده تایتانیک روی آن در حال ساخته شدن است و بازدیدکننده‌ها به وسیله بالابری به بالای داربست‌ها فرستاده می‌شوند تا ساخت کشتی را ببینند. گالری بعدی اما جذاب‌ترین گالری در میان بقیه است چرا که در آن فضای داخلی کشتی تایتانیک بازسازی شده است، همه اتاق‌های مجلل و غیرمجلل با همه اشیا و وسایل است.

در این کشتی همچنین تالاری وجود دارد که ظرفیت ۵۰۰ نفری دارد و از آن می‌توان برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌های بزرگ و کوچک استفاده کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: