انتشار: ۰۰:۲۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سومین روز برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به کار خود پایان داد که بعد ظهر امروز(جمعه) بارش باران این نمایشگاه بین المللی را به حالت نیمه تعطیل درآورد

باران شهر آفتاب را تعطیل کرد


باراش باران در سومین روز سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شهر آفتاب را به‌هم ریخت.

به گزارش تابناک فرهنگی، سومین روز برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به کار خود پایان داد که بعد ظهر امروز(جمعه) بارش باران این نمایشگاه بین المللی را به حالت نیمه تعطیل درآورد. این در حالی است که مشابه این اتفاقات در سال گذشته نیز رخ داده بود و مسئولان شهرداری قول اکید داده بودند که در دوره بعدی این نمایشگاه این مشکلات را برطرف کنند اما این اتفاقات امروز با شدت بیشتری از سال قبل، تکرار شد.

در این روز با توجه به این‌که روز تعطیل بود، بازدیدکنندگان زیادی از آغاز روز به نمایشگاه کتاب آمده بودند. بسیاری از این بازدیدکنندگان که از طریق مترو اقدام به حضور در نمایشگاه کتاب کرده بودند، به علت تاخیر در قطارهای منتهی به شهر آفتاب دچار مشکل شده بودند.

در بعد از ظهر جمعه، بارش شدید باران باعث اختلال در فعالیت در نمایشگاه شد. در ادامه به علت ایرادات برطرف نشده، سقف سالن ملل که غرفه‌های ناشران خارجی در آن مستقر هستند و ریزش باران در این غرفه‌ها و کتاب‌های موجود در آن، غرفه‌های این ناشران از جمله غرفه کشور ایتالیا، مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه،‌ غرفه نمایشگاه کتاب فرانکفورت،‌ نمایشگاه کتاب پکن و تعداد دیگری از ناشران خارجی تعطیل شد.

همچنین سالن‌های ناشران کودک و نوجوان به شدت دچار آب‌گرفتگی شد به‌طوری که مسئولان این‌ سالن‌ها با تحکم اقدام به بیرون کردن غرفه‌داران و مردم از این سالن‌ها کردند. این سالن‌ها در پایان روز به علت امکان برق‌گرفتگی بدون روشنایی بودند و عوامل خدماتی در تاریکی اقدام به بیرون ریختن آب‌ها از این سالن‌ها می‌کردند.

بنا به این گزارش، مسئولان سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی  کتاب تهران با توجه به این اتفاقات، در آخر وقت نمایشگاه تشکیل جلسه دادند و سخنگوی نمایشگاه با عذرخواهی از ناشران و مردم تاکید کرد که آماده‌سازی زیرساخت‌های نمایشگاه بر عهده مجموعه شهر آفتاب و شهرداری تهران بوده است.

منبع : ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: