انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱۲ میلیارد تومان بودجه به ارکستر سمفونیک و ملی تعلق گرفت و ۱۸۸۰ آلبوم منتشر شد

دفاع دفتر موسیقی از عملکرد خود در ۴ سال اخیر؛

دفتر موسیقی آمار مجوزهای خود در بازه زمان سال ۹۲ تا ۹۶ را منتشر کرد. 1880 آلبوم در در چهار سال اخیر مجوز دریافت کرده‌اند.

به گزارشتابناک فرهنگی به نقل ازدفتر موسیقی وزارت ارشاد محمدباقر قالیباف در دومین مناظره تلویزیونی خود تلاش کرد از عملکرد خود در حوزه هنر و ازجمله موسیقی دفاع کرده و آمار روشنی در این باره ارایه دهد. وی از سپردن امور فرهنگ به اهالی فرهنگ و هنر سخن گفت و افزود: باید اهل فرهنگ را بشناسیم نه اینکه در حوزه موسیقی از آن‌ها استفاده ابزاری کنیم این خوب نیست برای موسیقی چه کردیم؟

این نامزد انتخاباتی به اقدامات شهرداری تهران در زمینه فرهنگ اشاره و عنوان کرد: ده میلیارد تومان خرج موسیقی در شهر تهران شده، اقتصاد سینما در شهر تهران تاثیر کشوری داشته است،‌ در حوزه تئاتر ده‌ها سالن افتتاح شد و چندین هزار صندلی به صندلی‌‌های سینما و سالن‌های تاتر اضافه شد.

او افزود: ما ۱۲ سال توفیق خدمت به اهالی فرهنگ را داشته‌ایم و این برای ما مهم است.

درمقابل رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه باید مردم‌فریبی را کنار گذاشته و واقعیات را به مردم بگوییم، خاطرنشان کرد: چه دولتی برای موسیقی اقدام کرد. احیای ارکستر ملی و سمفونیک را چه دولتی انجام داد؟ و کدام دولت آن را راه‌اندازی کرد؟ کدام دولت خانه‌سینما را راه‌اندازی کرد؟ کدام دولت هنرمندان را امیدوار کرد؟

در همین باره دفتر موسیقی به عنوان تنها متولی سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه موسیقی کشور، با اعلام آماری از رویکردهای مسئولیتی این دفتر دفاع کرد.

براساس آمار ارایه شده ازسوی این دفتر؛ بیشترین فعالیت موسیقی صحنه‌ای و صدور مجوز آلبوم در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که برای اولین بار در قانون بودجه کشور؛ در دولت یازدهم به ریاست دکتر حسن روحانی؛ ارکسترهای ملی و سمفونیک دارای ردیف بودجه شدند و برای هر ارکستر 6 میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شد. و به‌طور متوسط ماهانه 2 اجرا برای هریک از ارکسترها برنامه‌ریزی شد.

همچنین برای اولین بار  برنامه‌ریزی اجرای ارکسترها در تمامی استان‌های کشور انجام شده و تاکنون 4 استان میزبان این ارکسترها بوده‌اند. در سال 96 نیز سایر استانها میزبان ارکسترها خواهند بود و این اجراها عمومی خواهند شد.

همکاری‌های بین‌المللی اجرای ارکسترها نیز درحال انجام است و برای اولین بار توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی نوازندگان و عوامل اجرایی هر دو ارکستر دارای قرارداد سالیانه، حقوق و بیمه کامل شده‌اند. میانگین تمرینات ارکسترها نیز در ماه 100 ساعت مفید بوده است.

آمار آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌هایی که در چهار سال اخیر و بازه‌ی زمانی سال ۹۲ تا ۹۶ موفق به دریافت مجوز شده‌اند، به شرح زیر است:

سال

آلبوم موسیقی

تک آهنگ

نماهنگ

کتاب گویا

جشنواره ها

1392

431

---

39

61

4

1393

427

9

57

53

5

1394

537

99

111

81

9

1395

485

371

133

117

11

 

 

 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: