انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
در این نشست حسین شهابی درباره تأثیر فیلم بر مردم و مسئولان در مورد مسئله اشتغال زندانیان گفت: مشاوری که برای این فیلم در کنار من بود به همین نکته اشاره کرد و گفت شاید «آزاد به قید شرط» تلنگری به مسئولان و مردم بزند.و هم کمی به مردم آگاهی دهد که کمک به زندانیان چقدر شغل زیبا و قشنگی است که خیلی جدی گرفته نمی شود.
نشست خبری فیلم «آزاد به قید شرط» ساخته حسین شهابی در بامداد دوشنبه با حضور کارگردان، فرخ فدایی صدابردار، امین جعفری، اسماعیل ترک‌زاد تدوینگر، دیبا زاهدی، امیر جعفری، امیررضا دلاوری و شکرخدا گودرزی بازیگران در سالن همایش برج میلاد برگزار شد.

در ادامه پرسش های سردبیر سایت خبری تابناک فرهنگی-هنری از کارگردان فیلم سینمایی آزاد به قید شرط میخوانیم:

تابناک فرهنگی: سلام عرض میکنم و عرض خسته نباشید دارم خدمت عوامل محترم فیلم اسماعیل نژاد هستم از خبرگزاری تابناک، همچنین در روابط عمومی بنیاد تعاون زندانیان نیز مشغول به کار هستم.

اول تبریک می گویم بخاطر اینکه شما برای ساخت این فیلم موضوعی را انتخاب کرده اید که خیلی موضوع مهمی است ، بحث اشتغال زندانیان موضوعی است که در سینمای ما مغفول واقع شده و کمتر کسی با اینکه داستانهای دراماتیکی در این عرصه وجود دارد به آن پرداخته است؛ قابل پیش بینی و قابل قبول است که در فیلم شما محتوا بر فرم غلبه داشته باشد.


آقا گبرلو، مجری نشست: شما خودتان چه برداشتی از فیلم داشتید؟


 تابناک فرهنگی: ببینید از مهم ترین مشکلات زندانیان بحث سوء پیشینه ی زندانیان است، یعنی زندانی بعد از گذراندن دوران محکومیت خود با اینکه دوران مجرمیت خود را در زندان سپری میکند و تقاص آن را بر اساس قانون پس می دهد، سوء پیشینه ای که برای آنها ایجاد می شود باعث عدم اشتغال و عدم بکارگیری آنها در مشاغل مختلف می شود.

من می خواهم بپرسم شما فکر میکنید چه حرکت مردمی می تواند اتفاق بیافتد که به فرهنگ سازی برای نادیده گرفتن برخی از این سوء پیشینه ها و کمک به اشتغال زندانیان منجر شود. مثلاً ما بسیاری نذرها داریم، شاید نذر اشتغال زندانیان یکی از مواردی است که شاید بتواند به زندانیان و خانواده ی آنها کمک کند. شما فکر میکنید در این عرصه چه کارهایی می توانیم انجام دهیم چه از طرف مردم و چه از طرف مسؤلین؟

حسین شهابی کاگردان: هم مردم و هم مسؤلین، ببینید یکی از چیزهایی که به ما کمک کرد این بود که من یک مشاور خیلی خوب داشتم که رفت داخل زندان صحبت کرد و این آدمی که می بینید آقای فرهاد قائمیان (محراب) نقش مددکار را بازی میکنند تنها  یک نفر هست در ایران و بقیه مددکارها، خود شما هم دست اندرکار هستید همه شان یا در سازمان زندانها هستند یا داخل خود زندان به این مسایل می پردازند اما اینجا یک نفر هست که در کشور با موتور راه می افتد دنبال زندانیان و کمکشان میکند این هم پیشنهاد خودم و هم پیشنهاد دوستان بود که می تواند هم یک تلنگر به مسؤلان بزند و هم کمی به مردم آگاهی دهد که کمک به زندانیان چقدر شغل زیبا و قشنگی است که خیلی جدی گرفته نمی شود. حالا شما که آنجا هستید بیشتر می توانید در این عرصه فعالیت نمایید.

تابناک فرهنگی: بعد در روند تولید این فیلم از نهادهایی مثل بنیاد تعاون زندانیان کمک گرفته شد برای ساخت این فیلم یا خیر؟ چون در فیلم کاراکتری که آقای امیر جعفری نقش آن را ایفاء کردند دیالوگی داشتند که نشان میداد در زندان کار می کنند و برای دخترشان پول می فرستند.

حسین شهابی کارگردان: خیر ما این ها را در تحقیقات و پژوهشمان رفتیم و در زندان ها دیدیم که کار هست و آنجا امکانات هست شغل های متفاوتی هست خیلی ها توی این زمینه ها مثلاً نجاری کار می کردند و پول در می آوردند. بله اینها هست.

تابناک فرهنگی: سپاسگزارم



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: