انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب همگام با موج شادی مردم در پی کسب دومین جایزه ا سکار برای سینمای ایران، به این رویداد مهم هنری پرداختند.
به گزارش تابناک فرهنگی به هشتادونهمین دوره مراسم اسکار در حالی بامداد دوشنبه برگزار شد که در یک اتفاق بی‌سابقه دومین تندیس اسکار را توسط اصغر فرهادی برای سینمای ایران به ارمغان آورد. این اتفاق باعث خوشحالی علاقمندان هنر و عموم مردم شد و رسانه‌ها نیز به صورت گسترده این رویداد را پوشش دادند. ب

روزنامه‌ها چگونه به جایزه اسکار اصغر فرهادی پرداختند

بعد از آنکه خبرگزاری‌های رسمی، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی عنوان پیشقراول؛ خبر کسب اسکار فروشنده را پوشش دادند روزنامه‌های سراسری نیز با یک روز تاخیر، امروز سه‌شنبه 10 اسفندماه گزارش‌ها و تحلیل‌هایی را درباره این اتفاق منتشر کردند.

در این میان روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب همگام با موج شادی مردم بسیار گسترده و به عنوان خبر یک به این اتفاق توجه کردند.

روزنامه‌های آفتاب، صدای اصلاحات، آرمان، ابتکار، اسرار، افکار، امتیاز، ایران، بشارت نو، بهار، زمان، تماشاگران، خراسان، ابرار، سایه، ستاره صبح، سیاست روز، شرق، شهروند، صاحب قلم، صبح نو، عصر آزادی، قانون، کائنات، کاروکارگر، مردمسالاری، نسل فردا، نوآوران، وقایع اتفاقیه، جام جم، هفت صبح، همبستگی، همدلی‌، دنیای اقتصاد، فرصت امروز، اخبار صنعت، تجارت، تعادل، جهان صنعت، شروع، عصر اقتصاد، اطلاعات فناوران، کسب و کار، گسترش صنعت، مناقصه، فاینشنال تریبیون، بانی‌فیلم، ایران دیلی، تهران تایمز، سلام زندگی، هنرمند، امیدایرانیان، همشهری، روزنامه ورزشی پیروزی، ابتکار جنوب، اصفهان امروز، اصفهان زیبا، افسانه،‌ عسلویه، تماشا، خبر شمال، کارون، نصف جهان، عکس و تیتر یک خودرا به کسب دومین اسکار توسط اصغر فرهادی اختصاص داده بودند و نیم صفحه اول این روزنامه‌ها به انتشار تصویر بزرگی مرتبط با اسکار و اصغر فرهادی اختصاص داشت و در صفحات میانی نیز به تحلیل‌هایی پیرامون این مساله پرداخته بودند.

روزنامه‌ها چگونه به جایزه اسکار اصغر فرهادی پرداختند

در این میان روزنامه‌هایی همچون 19 دی، آفرینش، اطلاعات، جمهور، جمهوری اسلامی، حمایت، رسالت، قدس، روزگار ما، اعتدال، البرز فردا، خراسان امروز، بامداد جنوب، پیام ما، پیام سپیدار، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زاینده‌رود، دریا، سپهر ایرانیان، شهرآرا، طلوع، ندای هرمزگان، نهضت شمال به این مساله نپرداختند و یا بسیار جزئی به آن نگاه کردند.

روزنامه اعتماد نیز عکس یک خود را به جای اصغر فرهادی به عارف اختصاص داد و در ستون سمت راست تیتر درشتی درباره اسکار منتشر کرد. اما برخی روزنامه‌های اصولگرا از زاویه دیگری به این رویداد نگاه کرده و با نگاهی انتقادی به این جایزه پرداختند. از این جمله بودند روزنامه جوان، کیهان و وطن امروز که با نگاهی متفاوت به این جایزه توجه کردند و کیهان هم مطلبی انتقادی درباره کسب این جایزه منتشر کرد./ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: