انتشار: ۲۱:۰۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی در پیامی به پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت گفت: هنرمندان همچون نگینی برتارک هنر این مرز وبوم می درخشند واصالت فرهنگی را معنا می بخشند،آنان سرمایه های تکرارناپذیر فرهنگی هستند.
به گزارش تابناک فرهنگی، درپیام سیدرضا صالحی امیری که توسط 'امین عارف نیا' مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ارشاد در پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت قرائت شد، آمده است: هنر روح حیاتبخش زندگی است و هنرمند با دم مسیحایی خود به جسم این زندگانی جانی دوباره می بخشد.

این پیام می افزاید: هنرمند آفریننده زیبایی و خالق لحظات سرشار از حس دوستی و مهربانی است ،هنرمندان بهانه زیستن در این جهان هستند و بی وجود آنان تحمل سختی ها و کج مداری های روزگار دشوار و ناممکن بود.

در بخش دیگر این پیام آمده است که هنرمندان پیشکسوت همچون نگینی بر تارک هنر این مرز و بوم می درخشند و همچون اختری ،آسمان پرستاره هنر سرزمین ایران را نورانی تر می کنند.
این پیام می افزاید: آنان بر غنای فرهنگی ما می افزایند و اصالت فرهنگی را معنا می بخشند ،هنرمندان پیشکسوت ،سرمایه های تکرارناپذیر فرهنگی هستند و برای نیل به توسعه همه جانبه و پایدار،نیازمند بهره گیری در خور از این سرمایه عظیم هستیم، چرا که بر این اعتقادیم که مسیر توسعه و تعالی کشور از فرهنگ آغاز می شود و بدون توسعه فرهنگی هر توسعه ای ناقص و ناپایدار است .

در بخش دیگری از پیام امیری صالحی آمده است: جوانی و شادابی و تحرک و پویایی در کنار پیری و افتادگی معنا می یابد و هیچ جوان هنرمندی وخلاقی از برکت و نعمت وجود هنرمندان پیشکسوت بی نیاز نیست و آنان که در پی کسب معرفت حقیقی هستند باید از چشمه سار بزرگان و استادان خویش سیراب شوند .

تکریم هنرمندان پیشکسوت هم وظیفه ای سازمانی و هم عملی اخلاقی است و در زمانه های که نیاز به اخلاق و اخلاق گرایی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود ،اهمیت این مهم دو چندان است.

در بخش دیگر این پیام آمده است : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند تا نسبت به تکریم و ارتقای منزلت هنرمندان پیشکسوت تمامی سعی و کوشش خود را به کار گیرد و حفظ کرامت هنرمندان را اعتبار و آبروی خود می داند.

براین باوریم که تکریم هنرمندان عبادت و شکرگزاری به درگاه خالق هستی است که خود زیباست و زیبایی را دوست دارد و در این باور ذره ای تردید نداریم و از هیچ تلاشی برای حرمت نهادن به جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت فروگذار نخواهیم کرد.

در پایان این پیام از دست اندرکاران و بانیان این گردهمایی ارزشمند تشکر و طول عمر با عزت هنرمندان این سرزمین الهی و توفیق خدمت بیشتر مسئولان به این هنرمندان پیشکسوت را مسئلت دارم .

پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت امروز پنجشنبه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ،علی مراد خانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا معصومی راد رئیس امور فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از اعضای هیات مدیره، و بیش از 120 هنرمند پیشکسوت و خانواده های آنها در هتل مارینای جزیره کیش برگزار شد . /ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: