انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
ایمان پندی در گفتگو با تابناک فرهنگی:

مقدم خواند، رجبی شوخی ‌کرد، ما زبان تدریس کردیم!

به گزارش تابناک فرهنگی اولين وكب‌كنسرت آموزشي پژوهشي زبان انگليسي با حضور مهمانان عرصه طنز و موسيقي طي روزهاي چهارم تا هشتم بهمن در سراي محله جماران برگزار شد. برگزاري اين مراسم كه به دليل شيوه آموزشي متفاوت، بسيار بانشاط و خاطره‌انگيز شد دليلي شد براي آنكه به گفتگو با ايمان پندي، مبتكر و مدرس وكب‌كنسرت بپردازيم.

مقدم خواند، رجبی شوخی ‌کرد، ما زبان تدریس کردیم!


آقاي پندي؛ اول به ما بگوييد وكب‌كنسرت يعني چه؟

وكب‌كنسرت اسمي بود كه ما براي شيوه آموزشي‌مان در نظر گرفتيم. تا پيش از اين بيشتر مردم من را با پيج وكب‌كدينگ مي‌شناختند كه آموزش كدينگ كلمات و اصطلاحات پركابرد زبان انگليسي را با استفاده از طنزوكاريكاتور در دستور كار داشتيم. وقتي استقبال مردم از شيوه‌هاي متفاوت و مدرن آموزش را ديدم، به فكر وكب‌كنسرت افتادم.

در اين شيوه چه اهدافي را دنبال مي‌كنيد؟
ما در وكب‌كدينگ كلاس‌هاي آنلاين داشتيم و از موسيقي استفاده مي‌كرديم اما نه به شيوه وكب‌كنسرت. در وكب‌كنسرت اولا با شركت‌كننده‌ها ارتباط حضوري گرفتيم و از حالت مجازي خارج شديم، دوما مثلا در اين دوره اجراي زنده مهدي مقدم را داشتيم و علاوه بر آن، از موسيقي در راستاي آموزش استفاده‌هاي بهتري كرديم.

اجازه بدهيد اينطور بپرسم كه اين دوره با دوره‌هاي آموزشي ديگر چه تفاوتي دارد؟
شما ببینید مردم همیشه سر کلاس های زبان استرس دارند چون معمولا سیستم آموزشی خشک و کسل کننده و استرس زاست و این قطعا تاثیر منفی در یادگیری دارد ولی در وکب کنسرت دقیقا برعکس بود و شرکت کنندگان با یک محیط کاملا صمیمی و به دور از استرس مواجه شدند و حتی هر روز شور و شوق شان برای آمدن بیشتر می شد چون روش مفرح بود و با اشتیاق زبان یاد می گرفتند نه با زور و اجبار. براي شما جالب نيست در محيطي زبان را ياد بگيريد كه مهدي مقدم مي‌خواند، مهران رجبي شوخي مي‌كند؟

مهران رجبي هم جزو مهمانان برنامه بود؟
بله و چقدر هم حضورش به گرم شدن برنامه كمك كرد. شوخي‌هاي رجبي، از همان ابتدا يخ همه را آب كرد.

اين كلاس‌ها مختص گروه سني خاصي است؟
شیوه آموزشی ما به صورتی است که از کودک 9 ساله، جوان 25 ساله و فردی 70 ساله در آن شرکت کردند. یعنی از هر قشر و سنی در این برنامه داشتیم و این طور نبود که فقط یک رده سنی خاص را در کلاس داشته باشیم و این از تصاویری که در اختیار داریم کاملا مشخص است.  

فكر مي‌كنيد اين شيوه آموزشي جواب مي‌دهد؟
شايد من نبايد به اين سوال جواب بدهم؛ اين را بهتر است شركت‌كننده‌هاي اولين دوره به آن پاسخ بدهند ولي چيزي كه ما ديديم به‌نظر مي‌آمد از اين شيوه خيلي راضي هستند. هم در طول برگزاري دوره و هم در پايان دوره بازخوردهايي داشتيم كه نه تنها باعث شد در اسفندماه دومين دوره را برگزار كنيم، بلكه به كلاس‌هاي ديگري جز آموزش لغات نيز فكر مي‌كنيم؛ مثل اصطلاحات و ضرب‌المثل‌هاي پركاربرد و مكالمه و ساير مواردي كه به موقع خدمتتان عرض خواهم كرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: