انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران ، 3 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور بیش از 13000 اثر از 48 کشور جهان از عصر امروز آغاز به کار می کند.
آغاز جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، 3163 هنرمند ایرانی و خارجی تعداد 13هزار و 332 اثر را در سایت دبیرخانه جشنواره ثبت کردند که  این تعداد شامل ، پنج هزار و 521 اثر در بخش مسابقه و 7 هزار و 813  اثر در بخش رزومه ارائه شده است.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از امروز تا 30 بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد .

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در در پیامی به این جشنواره آورده است :

حیات آدمی در طول تاریخ همواره بر مبنای ارتباط­های او با جهان پیرامون و هم نوعانش بوده است. با روند تکاملی زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، بر گستره و تنوع شکل و مفاهیم ارتباط نیز افزوده شده است. تا جایی که اکنون همزبانی، بدیهی ترین شکل ارتباط است.

در این میان هنر به مثابه عالی ترین ساختار ارتباطی ،گاه عرصه جلوه گری نمادها و استعاره هاست و گاه نمایش بی­واسطه معانی، مفاهیم و دغدغه هایی که هر یک از شهروندان در جهان معاصر به وسع خود از آن بهره مند می شوند و هنرمندان آن را وانمایی می­کنند.

پیداست که این ظرفیت ارزشمند آن­گاه که در پیوندی بی­واسطه با فرهنگ و تمدنی ممتاز
قرار می­گیرد، نمایشی با شکوه از خلاقیت، زیبایی و رمز و رازهای دلنشین را به عرصه می آورد.

جشنواره بین الملی هنرهای تجسمی فجر با رویکرد جدید آن که بر ایده ها و آرمان ها تاکید داشته و از لایه های محدود کننده رشته ها و قالب اجتناب می کند، فرصت مغتنمی است تا هنر و هنرمند امروزین بی اعتنا به مرزهای جغرافیایی و پندارهای رایج، در قالبی متعالی پیشنهادهای ارزشمندی برای نسل بشر به ارمغان بیاورد.

رویکردی که امید می­رود با استمرار آن، جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به کانون مترقی و اثربخش و برای جهانیان تبدیل شود.
تلاش بی شائبه و سختکوشانه دست اندرکاران این رویداد ارزشمند فرهنگی را ارج نهاده و توفیق عزیزان را از خدای متعال مسالت دارم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: