انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
در سومین روز از سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر، گروه ها و خوانندگان گوناگونی روی صحنه می روند که از جمله آنان می توان به سالار عقیلی، گروه کُر «نامیرا»، شهرام شکوهی و گروه آرمین قیطاسی اشاره کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، فردا، یکشنبه، در سومین روز از سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر، همچون دو روز گذشته اجراهای گوناگونی در تالارهای مختلف جشنواره روی صحنه می رود تا رفته رفته تب و تاب این مهم ترین رویداد موسیقایی ایران بالاتر رود.
اجراهای فردا شب، هم کنسرت های ارکسترال و پاپ را در بر می گیرد و هم کنسرت گروه های تلفیقی و بانوان را شامل می شود.
فردا شب هر هفت تالار جشنواره میزبان مخاطبان گونه های گوناگون موسیقی خواهد بود؛ اجراهایی که بدین شرح برگزار می شود:

** تالار وحدت / ارکستر «مهر» و کنسرت «زمین مقدس»
در نخستین سیانس اجرای فردا شب تالار وحدت، ارکستر «مهر» به سرپرستی ناصر ایزدی از ساعت 18:30 اجرا خواهد داشت. این ارکستر که در زمینه ی اجرای موسیقی ملی ایران فعالیت می کند و پیش از این با وحید تاج کنسرت داده بود، فردا شب با دو خواننده ی تازه ی خود، امیر رفعتی و محمد صرفه جو روی صحنه می رود.
دیگر اجرای تالار وحدت هم اختصاص دارد به کنسرت «زمین مقدس». این کنسرت با حضور 150 هنرمند کودک و بزرگسال، در قالب دو گروه کُر «نامیرا» و «فیلارمونیک تهران» اجرا می شود که رهبران دو گروه، یعنی فرهاد هراتی و علیرضا شفقی نژاد، در این اجرا با همراهی هم گروه را رهبری می کنند.
این کنسرت که از ساعت 21:30 آغاز می شود، بخش های گوناگونی دارد که در آن ها به موضوع هایی چون محیط زیست، شکار، مهاجرت، آلودگی های زیست محیطی و ... پرداخته شده است.

** تالار رودکی / «ترانه های ماندگار» و ارکستر بادی کارا
تالار رودکی فردا شب از ساعت 18:30 میزبان ارکستر بادی کارا به رهبر بردیا کیارس است. این ارکستر از مجموعه سازهای بادی چوبی، برنجی، گیتار بیس، درامز و گروه سازهای پرکاشن تشکیل شده و قرار است برخی از قطعه های برجسته موسیقی جهان را اجرا کند.
دومین اجرای تالار رودکی اما اختصاص دارد به کنسرت «ترانه های ماندگار»؛ کنسرتی که با ترکیب سازی پیانو، ویلونسل و فلوت، با حضور دو خواننده از ساعت 21:30 روی صحنه می رود تا شماری از ترانه های خاطره انگیز موسیقی ایران را اجرا کند.
این گروه کوچک به سرپرستی آرمین قیطاسی، که سرپرستی گروه سازهای بادی ارکستر ملّی ایران را هم عهده دار است، روی صحنه می رود و خوانندگی آن را هم مهدی محمدی و یاشار احمدی عهده دار هستند.

** برج میلاد / سالار عقیلی و ارکستر «راز و نیاز»
در تک اجرای برج میلاد تهران، سالار عقیلی با همراهی ارکستر «راز و نیاز» کنسرت می دهد.
در این ارکستر نوازندگانی چون فردین لاهورپور (نی)، علی خشتی نژاد (تار)، حسین محمودی مجد (سنتور)، حریر شریعت زاده (پیانو و دف) و سحاب تربتی (تنبک) نوازندگی می کنند.

** برج آزادی / کنسرت تلفیقی ها
در سومین روز از اجراهای تالار برج آزادی، نخست از ساعت 18:30 کیان پورتراب آثاری را به آهنگسازی آرش ملاکریمی اجرا می کند.
در دومین سانس اجراهای این تالار نیز گروه «بُمرانی» به سرپرستی مانی مزکّی و خوانندگی بهزاد عمرانی از ساعت 21:30 روی صحنه می رود.

** سالن میلاد/ شهرام شکوهی و امید حاجیلی
در دو اجرای فردا شب، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، دو تن از خوانندگان پاپ موسیقی ایران رو در روی مخاطبان خود به اجرای موسیقی می ایستند.
ابتدا شهرام شکوهی از ساعت 19 کنسرت می دهد و پس از او امید حاجیلی از ساعت 22 روی صحنه می رود.

** فرهنگسرای نیاوران / گروه های بانوان
مانند امشب، هر دو اجرای فردا شب تالار فرهنگسرای نیاوران دوباره به موسیقی بانوان اختصاص دارد؛ اجراهای بانوان موسیقی نواز برای بانوان علاقه مند به موسیقی.
در نخستین اجرای فردا شبِ این تالار، ‌گروه «ژیوار» به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی از ساعت 18:30 روی صحنه می رود تا آهنگ هایی از موسیقی کردی و نیز موسیقی دستگاهی ایرانی را برای مخاطبان اجرا کند.
در دومین اجرا نیز گروه «نگین» با حضور نگین سریر (پیانو) و نیلوفر ابراهیمی (فلوت) آثاری را از آهنگسازان نیم قرن اخیر موسیقی ایران اجرا می کند. این کنسرت از ساعت 21:30 آغاز می شود.
سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر، از 24 دی ماه آغاز شده و تا یکم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: