انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
با حضور خانواده معظم شهدای هسته ای؛

برگزیدگان جشنواره فیلم عمار تجلیل شدند

برگزیدگان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در آیین اختتامیه این مراسم که هم اکنون در فرهنگسرای بهمن تهران در حال برگزاری است، با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا تجلیل شدند.
به گزارش تابناک فرهنگی، در این مراسم که امشب(جمعه) در فرهنگسرای بهمن در حال برگزاری است، برگزیدگان بخش های رادیویی، پویانمایی، مستند(بیداری اسلامی، وحدت و مدافعان حرم/ جنگ نرم/ اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی/تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و فتنه 88/ ملت قهرمان / نقد درون گفتمانی) و داستانی معرفی و تجلیل شدند.

همچنین قرار است در آیین اختتامیه جشنواره از 7 سال دفاع مقدس فرهنگی تجلیل و به احترام شهدا و جانبازان واقعه کشف حجاب که از سال 1314 تا 1320 زیر چکمه رضاخان از دین و عفت دفاع کردند، تجلیل شود.

علاوه بر این قرار است از ابوالقاسم طالبی چهره سرشناس سینمای ایران تقدیر به عمل آید؛ همچنین اعطای نشان مردمی استقلال بخش جدید و بدیع جشنواره مردمی عمار است.
چهره های مردمی انقلابی و فعالان فرهنگی و هنری جبهه فرهنگی انقلاب در کنار خانواده های شهدای هسته ای، مدافعان حرم و دفاع مقدس نیز در همچون سال های گذشته در مراسم اختتامیه حضور دارند.

در این مراسم، لوح افتخار بخش تولیدات رادیویی به اثر «سنگ زیرین آسیاب » به تهیه کنندگی وداد واقفی به علت «کشف سوژه جذاب» و «قندوز ۲۰ نوامبر» به تهیه کنندگی بهرام نوری به علت «پرداخت موجز و هنرمندانه از حقوق بشر آمریکایی» اهدا شد.

همچنین هیات داوران بخش رادیویی فانوس این بخش را به نمایش نامه «آغازی بر یک پایان» به تهیه کنندگی سهیلا خدادادی اهدا کرد.

هیات داوران بخش «پویانمایی» نیز ضمن تقدیر از اثر «بیشه» به کارگردانی مجتبی خیری به دلیل نگاه ویژه به مخاطب کودک و اثر «علامه طبرسی» به کارگردانی روح الله سعادتمند به دلیل پرداخت به زندگی علما و توجه به موضوع مرگ، لوح تقدیر این بخش را به اثر «بابانوئل۲» به کارگردانی حمید حقانی و اثر «کابوس» به کارگردانی محمدرضا خردمندان به دلیل توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای داخلی تقدیم کرد و همچنین فانوس این بخش به اثر «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی عبدالامیر سبیعی اهدا شد.

هیات داوران بخش «پویانمایی» لوح تقدیر بخش موشن گرافیک را به اثر «انتخاب با خودمونه» به کارگردانی علی محمد خانیکی و مجتبی احسانی تقدیم کرد.

در ادامه جوایز بخش مسابقه مستند «جنگ نرم» اهدا شد که هیات داوران بخش «جنگ نرم» ضمن تقدیر از اثر «قرارداد ۱۹ ژوئن» به کارگردانی ایمان گودرزی به دلیل انتخاب سوژه و پژوهش لوح تقدیر این بخش را به اثر «قصه فیل والاغ» به کارگردانی مهدی نقویان و اثر «رویای ایرانی» به کارگردانی مصطفی رضوانی و اثر «متولد کالیفرنیا» به کارگردانی علیرضا بوالی تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «جزیره فارسی» به کارگردانی سیدمحمد علی صدری نیا و اثر «بازگشت گمورا» به کارگردانی محمدجواد رئیسی اهداء کرد.

هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به اثر «شب نامه» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی تقدیم کرد که «جایزه ویژه موزاییک مرگ بر آمریکا» نیز از سوی دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به این فیلم تقدیم شد.

همچنین اعلام شد خانم جعفری مدیر مجموعه فروشگاهی یا علی، بن هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به برگزیدگان جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی و نقد درون گفتمانی اهدا کرده است که از مجموعه جوایز مردمی بودند.

مهدی کرباسی، کارگردان مستند شب نامه پس از دریافت این جوایز این اثر را آغاز مسیری بزرگ و استکبارستیزانه دانست و گفت: شب نامه بستری است برای نمایش این که هر چه فریاد داریم همچنان نیز باید بر سر آمریکا بزنیم.

وی افزود: با همکاری دوستان به دنبال این هستیم تا در حوزه سینمای فانتزی، گامی در راستای اعتلای سینمای دینی کشور برداریم.

علی صدری نیا، کارگردان مستند جزیره فارسی نیز با بیان این که این مستند در رابطه با دستگیری نیروهای آمریکا در جزیره فارسی است، اظهارداشت: زحمت اصلی بر دوش نیروی دریایی بود که مایه ذلت نیروهای آمریکایی را به وجود آوردند.

وی اظهارداشت: من این فانوس را به دورترین نقطه کشور یعنی جزیره فارسی می فرستم و آن را تقدیم به عزیزان نیروی دریایی می کنم که در حال بر افراشتن پرچم ایران اسلامی اند.

در ادامه این مراسم با حضور داوران و خانواده شهدا جوایز بخش «فیلم داستانی» اهدا شد که هیات داوران در بخش «داستانی کوتاه» ضمن تقدیر از اثرهای «قابلمه» و «جیب کت» به کارگردانی حسین دارابی، «زخم کهنه» به کارگردانی مرتضی مصاحب نیا، «سرباز» به کارگردانی علی کیوان، «مامان بازی» به کارگردانی محمد فرج صالحی لوح افتخار این بخش را به اثر «تیهو» به کارگردانی سیدصدرالدین فردوسی اهداء کرد.

همچنین هیات داوران لوح افتخار جلوه های ویژه را به محمدحسن فلاح برای اثر «فضای مجازی» اهدا کرد و فانوس این بخش را به اثر «دوئل» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان تقدیم کرد.
درضمن هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به اثر «روزی روزگاری در شرق» به کارگردانی حامد بذرافکن اهدا کرد.

هیات داوران در بخش «داستانی نیمه بلند» نیز ضمن تقدیر از اثرهای «made in U.S.A» به کارگردانی مرتضی راوش، «تراس» به کارگردانی محمد علیزاده، «نیستان» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد، «حذف کامل» به کارگردانی محمدعلی رخشانی(هاشمزهی)، «باز هم ساک سفرت را خودم می بندم» به کارگردانی مسعود دهنوی لوح افتخار این بخش را به اثرهای «از تبار حبیب» به دلیل نوع روایت به کارگردانی مصطفی کوچکی و «چین آخر» به کارگردانی سعید سن پور اهداء کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «سلام» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی تقدیم کرد و جایزه ویژه این بخش را به اثر «روزهای بارانی» به کارگردانی عبدالله عزیزی اهدا ‌کرد.
هیات داوران در بخش «داستانی بلند» لوح افتخار فیلمنامه را به محمد نیکدل برای نویسندگی اثر «ترمینال غرب» تقدیم کرد و لوح افتخار بازیگری را به هوشنگ توکلی و یوسف مرادیان برای بازی در فیلم «ترمینال غرب» اهداء کرد و در پایان هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «ترمینال غرب» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر اهدا ‌کرد.

هیات داوران بخش «بیداری اسلامی و وحدت» ضمن تقدیر از اثر «از خونِ جُون(شیخ ابراهیم زاکزاکی)» به کارگردانی مجتبی رضوانی، لوح تقدیر این بخش را به اثر «لالایی بر فراز کوه های برف گیر» به کارگردانی حسن قهرمانی تقدیم کرد.
همچنین هیات داوران فانوس این بخش به اثر «بومرنگ» به کارگردانی محسن نقی زاده تقدیم کرد و جایزه ویژه این بخش را به اثر «خاطرات نارنجی» به کارگردانی وحید فرجی اهدا ‌کرد.
هیات داوران بخش «مدافعان حرم» ضمن تقدیر از اثر «جوانه‌ها» به کارگردانی علیرضا باغشنی و اثر «مادرانه» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر، لوح تقدیر این بخش را به اثر «نبرد پالمیرا» به کارگردانی ساسان فلا‌ح‌فر و همچنین اثر «فرمانده» به کارگردانی هادی نعمت اللهی اهدا کرد.
هیات داوران فانوس این بخش را نیز به اثر «پل» به کارگردانی امیر حسین نوروزی تقدیم کرد و جایزه ویژه این بخش را به اثر «آهنگر» به کارگردانی محمدمهدی خالقی تقدیم کرد.

درضمن هیات داوران جایزه ویژه تصویر برداری را به «گروه رسانه ای فاطمیون» به دلیل حضور مستمر و موثر در میدان‌های نبرد به گونه‌ای که در بسیاری از تولیدات تصاویر این گروه مورد بهره برداری قرار گرفته اهدا کرد.
هیات داوران بخش «سبک زندگی» ضمن تقدیر از اثر «اشتیاق» به کارگردانی میثم کریمی به دلیل انتخاب سوژه لوح افتخار این بخش را به اثر «داشتن و نداشتن» به کارگردانی مرجان اسماعیلی اهدا کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «۱۲ نفر» به کارگردانی عباس صالح مدرسه ای اهدا کرد.
هیات داوران بخش «اقتصاد مقاومتی» ضمن تقدیر از اثر «وقتی گفتند نمی شود» به کارگردانی «فاطمه مرزبان » به دلیل پرداخت مناسب به موضوع اقتصاد مقاومتی، لوح افتخار این بخش را به اثر «حراج بزرگ» به کارگردانی «آرش انیسی» و اثر «غزال ایرانی» به کارگردانی «وحید فرجی» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «۴۴ نفر» به کارگردانی «امیر مهریزدان» اهدا کرد.
همچنین پدر شهید احمدی روشن پیام نشان مردمی استقلال را قرائت کرد و گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار کانون به هم رسیدن استعدادهای متعهد و مجمع توانایی های غریب مردمان ایران اسلامی است.

وی افزود: هر هنرمند عماری کشف هنرمندان واقعی است همان ها که در کنار و گوشه این سرزمین با نیروی عشق، خلوص و کارآمدی کارستان می کنند. علم استقلال ایران عزیز روی دستان این هنرمندان غریب همچنان ایستاده و این ها چه شرافتمندانه از این میراث شهدا پاسداری می کنند.

وی ادامه داد: نشان مردمی استقلال از طرف استقلال خواه‌ترین خانواده های ایرانی یعنی خانواده شهدای هسته ای تقدیم می شود به شما که اهل اقدام و عمل برای استقلال ایران اسلامی بوده اید.

در ادامه جایزه استقلال به احمد بلندنظر قهرمان مستند زیر درختان زیتون، جعفری قهرمان مستند ۴۴ نفر، خانم چنو محمدی قهرمان شخصیت کرکم، رسول ممیان قهرمان مستند «وقتی گفتند نمی شود» تقدیم شد.
همسر شهید علی محمدی نیز پس از اهدای این جوایز با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی گفت: فیلم های بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار را که دیدم، افتخار کردم به این که هنوز آدم هایی هستند که در تمامی عرصه ها وقت خود را جهت اعتلای جمهوری اسلامی ایران می گذارنند؛ از تمام کسانی‌ که در این سال ها برای اعتلای نام انقلاب زحمت کشیدند تشکر می کنم و امیدواریم که اجازه ندهیم این خون ها پایمال شود.

در ادامه این آیین، از ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران» برای بالا نگهداشتن پرچم ایران اسلامی در تولیدات سینمایی تقدیر شد.
نادر طالب زاده، دبیر این جشنواره گفت: 'یتیم خانه ایران' اثری فاخر و موجب رسوایی انگلیس است. ماجرای قحطی ایران سانسور بزرگ غرب است که در این فیلم به بهترین شکل به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: این فیلم عزت و افتخار ایران اسلامی را نمایان و سانسور ۱۰۰ ساله غرب را برملا کرد. امیدواریم بتوانیم تاریخ انقلاب را با زبان هنر که زبان بین المللی است به سراسر جهان عرضه کنیم.
ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم 'یتیم خانه' نیز گفت که جشنواره عمار همواره رؤیایی برای من در سینما بود، اینکه در سینما نیز مردم پای کار بیایند، امری مهم است؛ چرا که تا مردم در مسئله ای پای کار نیاند اتفاقی نخواهد افتاد.
طالبی هنگام تقدیر از وی، در پاسخ به فردی که فریاد زد شما نقطه مقابل اصغر فرهادی هستید، گفت: من نقطه مقابل استکباریم نه اصغر فرهادی.

بخش بعدی مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به زنان شهید حجاب که در فاجعه مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند اختصاص داشت.

در ادامه مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، هیات داوران بخش «تاریخ انقلاب و فتنه ۸۸» ضمن تقدیر از اثر« پایان غرور» به کارگردانی «محمد مهدی خالقی» و اثر «جمهوریت در جمعه بازار» به کارگردانی «سحر دانشور» و اثر «هزار و یکمین‌سنگر» به کارگردانی‌ «امیرحسین نوروزی» و همچنین اثر «داستان یک پایان» به کارگردانی «علیرضا خوشنویس» لوح تقدیر این بخش را به اثر« تولد دوباره یک رویا» به کارگردانی « حجت الله نیکی ملکی» اهدا ‌کرد.

هیئت داوران فانوس‌ این بخش را به اثر « شورش در شهر» به کارگردانی « علیرضا بوالی» و دیگر فانوس این بخش به اثر «تحریم شکنان» به کارگردانی «عماد الدین قانعی» تقدیم کرد.

هیئت داوران بخش «تاریخ فرهنگی اجتماعی انقلاب و دفاع مقدس» ضمن تقدیر از اثر «جهاد در مدار جاده » به کارگردانی «هاشم مسعودی» و اثر « مجنون» به کارگردانی «سید مصطفی سید الحسینی» لوح تقدیر این بخش را به اثر «چریک پیر» به کارگردانی «محمد مهدی رحیمی» و اثر «جام در آفساید» به کارگردانی آقای «فرهاد درودگر» اهدا کرد.

فانوس این بخش به اثر «گردان قاطریزه» به کارگردانی «سید مجتبی خیام الحسینی» و «خوشه انار» به کارگردانی «علی پور طالبی وراعون» تقدیم شد.

هیئت داوران بخش «ملت قهرمان» ضمن تقدیر از اثر « بانوی ایرانی» به کارگردانی «زهرا شاهین‌فر»، «خاک تشنه» به کارگردانی «محمد علی شعبانی» و «داستان آینده» به کارگردانی «محمد حبیبی منصور» لوح تقدیر این بخش را به اثر «حیدر» به کارگردانی «سید محمد رضا حسینی» و اثر «یک خانم محترم» به کارگردانی «مریم السادات مومن زاده» تقدیم کرد.

فانوس‌ این بخش به اثر «خیر النساء» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» اهدا گردید.

هیات داوران بخش «نقد درون گفتمانی» ضمن تقدیر از اثر «عنبر سیلین» به کارگردانی «مسعود کارگر» و «فرشته ها در راهند» به کارگردانی «سید مجتبی خیام الحسینی» لوح تقدیر این بخش را به سه اثر « فراموش شده ها» به کارگردانی «میکائیل دیانی»، «دوربین مخفی» به کارگردانی «علی شیرزادیان» و «مرثیه ای برای یک رویا» به کارگردانی « صدرا علی بک» تقدیم کرد.

فانوس این بخش به دو اثر «راه غریب» به کارگردانی «علیرضا کاظمیان بابلی» و «من سیلاب و کلوارم» به کارگردانی «سید مسعود پرهیزگاری» اهدا شد.

جایزه ویژه این بخش نیز به اثر «داد» به کارگردانی «حجت عدالت پناه» تقدیم شد.

هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دبیری نادر طالب زاده از پنجشنبه (9 دی) تا 17 دی در سینما فلسطین تهران برپا بود و مراسم اختتامیه آن امشب 18 دی ماه برای اعطای جایزه به سه بخش دیگر یعنی فیلم های داستانی، مستند و پویانمایی برگزار می شود.

فیلم های مستند در این جشنواره به صورت موضوعی و در شش موضوع اقتصاد مقاومتی، نقد درون گفتمانی، فتنه 88، تاریخ معاصر ایران، بیداری اسلامی و جهانی و جنگ نرم داوری شده و به آنها جایزه داده شد.

این جشنواره از سال 1389 آغاز به کار کرد و هدف عمده آن ارتباط با مردم و همه اقشار جامعه بود. در اولین دوره این جشنواره حدود ۱۹ اثر اکران شد.
جشنواره مردمی عمار پس از تثبیت حضور در عرصه فیلم، در حوزه بازی (دیجیتال و غیردیجیتال) و گرافیک هم گام‌هایی برداشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: