انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
هزاران نفر از حامیان طبیعت در شهرستان دماوند، از محل تخریب‌های صورت گرفته از عبور خط لوله گاز دماوند به لاریجان، بازدید کردند.
تجمع اعتراضی مردم دماوند به تخریب محیط زیست

 به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی؛حامیان طبیعت در برای بازدید از تخریب‌های صورت گرفته به علت عبور خط لوله گاز دماوند به لاریجان از مسیر مناسب، در آیینه رود، گرد هم آمدند.

حضور پیر و جوان در کنار یکدیگر و چهره‌های شاخص شهرستانی و کشوری ازجمله اعضای انجمن کوهنوردی و کوهنورد معروف، پروانه کاظمی اولین زن مستقل فاتح اورست وماکالو و چندین قله هشت هزارمتری، از اهمیت این موضوع برای مردم شهرستان دماوند و علاقه‌مندان به طبیعت حکایت دارد.

انتقال خط لوله با فشار بالا، انتقال از کوهستان با حجم خاک‌برداری چند برابر، از بین رفتن پوشش گیاهی، ایجاد روان آب‌ها و سیل آب‌ها و افزایش مشکلات آبی شهرستان، تخریب زیبایی منظره شهر دماوند، عدم انطباق خط لوله و حریم آن با طرح‌های جامع و تفصیلی شهرستان و تداخل با توسعه و رشد مناطق شهری و روستایی، تخریب گسترده حوزه آب خیر بالادست شهرستان دماوند و جاده دسترسی با عرض ۱۴ متر به‌عنوان مقدمه‌ای بر کوه خواری از موارد زیان‌بار اجرای این پروژه در مسیر فعلی می‌باشد.

همچنین عدم موافقت استانداری تهران در زمان اجرا، عدم موافقت سازمان صنایع و معادن استان تهران، عدم موافقت اداره کل راه و شهرسازی، عدم موافقت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، شروع به کار پروژه بدون اخذ مجوز کارگروه ماده ۲ محیط‌زیست و وقوع جرم مطابق با ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، عدم صدور مجوز ماده ۲۱۵ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تحمیل هزینه هر انشعاب ۳۰ میلیون تومان به‌جای ۶ میلیون تومان، از جمله ایرادات مطرح‌شده توسط حامیان مردمی محیط‌زیست این طرح می‌باشد.

لازم به ذکر است برای مقایسه حجن تخریب در ۸ کیلومتر خط لوله گاز، حجم خاک ۲.۰۰۰.۰۰۰ مترمکعب و سطح تخریب ۴۰۰.۰۰۰مترمربع رخ داده است و این در حالی است که سطح شهرک مجاور مسیر ۱۵۰.۰۰۰مترمربع حجم خاک بدنه سد وادان ۴۲۰.۰۰۰مترمکعب می‌باشد.


تجمع اعتراضی مردم دماوند به تخریب محیط زیست


تجمع اعتراضی مردم دماوند به تخریب محیط زیست


تجمع اعتراضی مردم دماوند به تخریب محیط زیست
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: